Potrivit Arinei Ureche, numarul utilizatorilor de internet a crescut continuu de mai bine de 10 ani, de la 1.774.000, in 2002, la 6.468.000, in 2013. "Si asta doar in orase si daca ne referim la persoanele intre 14 si 64 ani", a spus sefa BRAT.
 
Referindu-se la cei ce utilizeaza internetul zilnic, Ureche a spus ca tendinta de crestere s-a accentuat in 2007 - 2008 si continua sa creasca in ultimii ani. "Internetul devine un «fenomen» cotidian in viata majoritatii oamenilor", a spus ea, precizand ca 54% din oameni utilizeaza zilnic internetul. "Astazi sunt 4.743.000 de oameni in mediul urban care utilizeaza internetul", a spus Arina Ureche. In 2002, doar 505.000 de oameni din mediul urban utilizau zilnic internetul, scrie Mediafax.
 
In prezent, 49% din utilizatorii de internet sunt barbati, iar 51% - femei. Aceeasi tendinta de evolutie catre structura medie a populatiei se poate observa si in cazul structurii utilizatorilor pe varste. In primul rand varstele marginale, 14 - 24 de ani, si apoi 55 - 64 de ani, tind sa evolueze catre structura populatiei, celelalte varste fiind influentate si de evolutia/ imbatranirea unei populatii care a "crescut impreuna cu internetul".
 
In ceea ce priveste educatia, utilizatorii de internet sunt in medie mai educati decat populatia, dar acest lucru este valabil pentru mediile care presupun consumul prin citire, a mai spus Ureche. Potrivit datelor oferite de aceasta, 44% din utilizatorii de internet au absolvit liceul, 32% au studii superioare, iar 25% au mai putin decat liceul.
 
Daca Bucurestiul si orasele mari au adoptat internetul printre primele, si in acest caz tendinta de echilibrare catre structura populatiei este evidenta.
 
In ceea ce priveste timpul mediu zilnic petrecut pe internet, Arina Ureche a spus ca in 2002 era vorba despre 138 de minute/ persoana (raportat la numarul de utilizatorilor de internet de la momentul respectiv), in timp ce acum este vorba despre 230 de minute/ persoana.
 
Potrivit BRAT, internetul a depasit la momentul 2009 timpul petrecut constient de o persoana in fata televizorului. Referindu-se la consumul media zilnic, internetul a cucerit prima data revistele, apoi ziarele, dupa care radioul si a reusit apoi sa se apropie la 24 de procente de televizor. In 2013, consumul zilnic de TV era de 78% (fata de 89% in 2004), consumul zilnic de internet - 54% (fata de 8% in 2002), consumul zilnic de radio - 35% (fata de 59% in 2004), consumul zilnic de ziare - 14% (fata de 47% in 2004), consumul zilnic de reviste - 7% (fata de 18% in 2004).
 
58% din persoane considera ca internetul este indispensabil la serviciu/ scoala, 58% din oameni folosesc internetul cand au nevoie de informatii, 49% considera utile comentariile postate de altii pe internet, pe 41% din utilizatori publicitatea pe internet nu ii deranjeaza. De asemenea, 39% din utilizatorii de internet spun ca atunci cand vor sa cumpere ceva se informeaza mai intai pe internet despre pretul si calitatea produselor. Totodata, 35% din utilizatorii de internet spun ca le fac viata mai usoara cumparaturile pe internet.
 
Totodata, 61% din utilizatorii de internet cauta informatii cu ajutorul motoarelor de cautare, 57% folosesc e-mailul, 45% cauta diverse anunturi de mica publicitate, 41% descarca softuri, programe sau jocuri, 36% asculta radio online, 29% participa la discutii de grup (newsgroups, chat, forumuri).
 
In ceea ce priveste tipul de site-uri pe care aceste persoane le viziteaza, 30% din utilizatori intra pe site-uri cu oferte de locuri de munca, 29% pe site-uri de arta si cultura, 22% pe magazine online, 19% pe portaluri generale, 12% pe site-uri cu informatii despre piata imobiliara, 11% pe site-uri specializate in afaceri/ finante/ bursa.
 
Pe de alta parte, 62% din persoane utilizeaza internetul de acasa, 26% dintr-un alt loc nespecificat, 19% la serviciu, 8% la scoala/ facultate.
 
In ceea ce priveste dispozitivul prin intermediul caruia utilizeaza internetul, 72% (din mediul urban) utilizeaza de pe calculator, 6% de pe tableta, iar 25% de pe telefonul mobil. In plus, oamenii folosesc internetul pentru a accesa: e-mailul (25%), retelele de socializare (22%), site-urile de stiri (20%), site-urile unor ziare si reviste (18%), alte tipuri de site-uri (21%).