Banii de hartie, pe cale de disparitie in epoca smartphone-ului. Ultima metoda de plata la comercianti. Cum achiti nota prin check-in
Locuitorii din Richmond, sud-vestul Londrei, isi pot lasa de acum portofelele acasa atunci cand pleaca la cumparaturi, pentru ca unii retaileri au inceput sa accepte plata prin simpla accesare a unei poze de profil, scrie Daily Mail.
Magazinele din orasul Richmond, Marea Britanie, sunt printre primele din tara care au adoptat acest sistem, prin intermediul unei aplicatii PayPal.
Procedura este destul de simpla. Clientul da check-in in magazin, vanzatorului ii apare numele si fotografia acestuia pe sistemul de plata si poata sa faca incasarea printr-un singur click pe imaginea de profil. In continuare, cumparatorul primeste emailul de confirmare din partea PayPal, precum si o alerta pe telefonul mobil, cu suma pe care a cheltuit-o.
Aplicatia prin care plata se poate face cu telefonul mobil se poate folosi de pe smartphone-urile cu sistem de operare iOS, Android sau Windows si a fost introdusa in Marea Britanie in urma cu doi ani de zile. Rob Harper, unul dintre sefii PayPal, o descria la acea vreme ca fiind “inca un pas pe drumul catre magazinele in care nu vom mai avea nevoie de portofele”. Potrivit lui Harper, PayPal estimeaza ca pana in anul 2016, acest lucru va deveni realitate.
Locuitorii din Richmond, care au incercat deja aplicatia, spun ca aceasta este “cea mai eficienta si mai rapida” forma de tranzactionare de pana acum.
“Am folosit sistemul de check-in de la PayPal in afacerea noastra de cateva luni si l-am gasit foarte eficient. Clientii nu trebuie sa mai aiba grija cardurilor bancare, a banilor cash sau ca nu au marunt la ei. Au nevoie doar de telefoane. Este cea mai rapida forma de tranzactie de pana acum, ceea ce inseamna cozi mai mici si nu mai pierdem astfel nicio vanzare, ceea ce e excelent pentru afacere”, spune Richard Garcia, proprietar al unei cafenele din Richmond.
Un alt retailer din Richmond, care detine un magazin de produse lactate, spune:
“Multi dintre clientii nostri au cate un telefon mobil si se descurca cu folosirea aplicatiilor pe acesta. Ceea ce e si mai bine e ca nu a fost nevoie sa schimbam nimic in felul in care ne desfasuram activitatea. Folosim aceleasi sisteme, inclusiv ipad-uri si iPhone-uri, care sa poata opera aplicatiile. Tot ceea ce are clientul de facut este sa dea check-in pe telefon, noi il vedem pe ecranele noastre si putem incasa. Pot face acest lucru chiar inainte de a ajunge in magazin, pentru a-si cumpara iaurtul.”
“PayPal a adus plata pe mobil in magazinele din Marea Britanie in urma cu doi ani. Prin initiativa din Richmond, suntem incantati ca putem oferi afacerilor locale de toate marimile o experienta cat mai personalizata, iar acestea nu mai trebuie sa refuze anumite comenzi in cazul in care clientul nu are suficienti bani la el pentru a plati. Acum, localnicii din Richmond isi pot lasa acasa portofelele si gentile si sa devina primii din tara care sa se foloseasca de fotografia de profil ca sa plateasca”, spune Harper.
Desi s-a straduit sa se mentina in topul preferintelor utilizatorilor drept cel mai folosit sistem de plata, PayPal a intampinat de-a lungul timpului si cateva probleme. La inceputul acestui ani, anumiti utilizatori s-au trezit ca, din cauza unei erori tehnice, sumele de plata li se retrageau de cate patru ori din cont. PayPal, care are 123 de milioane de clienti la nivel global, le-a trimis acestora un mail prin care le cerea scuze daca au fost afectati.
Pe acelasi subiect: