Compania americana a inceput sa vanda din septembrie noile modele iPhone, 5S si versiunea low-cost 5C.

Atentia clientilor s-a concentrat insa pe telefonul high-end 5S, care ofera cipuri mai rapide si functii noi.  Telefonul este cu numai 100 de dolari mai scump decat iPhone 5C.

Cererea pentru modelul 5S auriu a fost atat de ridicata incat compania a fost nevoita sa suplimenteze comenzile. 

Compania Pegatron, care asambleaza, potrivit analistilor, doua treimi din telefoanele iPhone 5C, a fost notificata de o scadere de sub 20% a comenzilor, in timp ce Hon Hai, care asambleaza restul smartphone-urilor, a primit o instiintare pentru o reducere cu o treime. 

De asemenea, un furnizor a fost anuntat de Apple sa scada cu 50% livrarile de componente pentru 5C, ceea ce ar putea sugera o incetinire a vanzarilor anul urmator sau o strategie de reducere a stocurilor companiilor care asambleaza produsul, afirma analistii.

Apple s-a confruntat in ultimii ani cu o concurenta puternica din partea producatorilor de smartphone-uri mai ieftine bazate pe sistemul de operare Android, in special Samsung. 

Investitorii au exercitat presiuni asupra Apple pentru a rãspunde rivalilor prin lansarea unui smartphone cu pret mai mic, care sa atraga o categorie noua de clienti, in special in China si pe alte piete emergente.

iPhone 5C a dezamagit dupa ce Apple a anuntat un pret de cel putin 550 de dolari pentru telefon, in timp ce analistii se asteptau la circa 350 de dolari. 

Apple a vandut in primul weekend de la introducerea pe piata 9 milioane de smartphone-uri, un nou record, fara insa sa detalieze cate iPhone 5S si cate 5C.  Mai multe companii au redus in ultimele zile preturile iPhone 5C.