"Mai mult de doi canadieni din patru detineau un smartphone si mai mult de unul din patru canadieni aveau o tableta" la sfarsitul anului 2012, potrivit raportului publicat joi de Consiliul radiodifuzorilor si telecomunicatiilor din Canada, informeaza AFP, citata de Mediafax.

Timpul petrecut pe internet a crescut , cel petrecut in fata televizorului a cunoscut o stagnare, la circa 28 de ore pe saptamana. Se inregistreaza insa o mare diferenta intre anglofoni si francofoni. 

Primii au petrecut in jur de 20 de ore pe saptamana navigand pe internet, anul trecut, cu doua ore in plus fata de 2011. Francofonii, in schimb, au consacrat online-ului 13 ore in fiecare saptamana. 

Un canadian din trei, cu acces la internet, urmareste online emisiuni de televiziune, iar "utilizatorii tipici se uita la programe de televiziune pe internet, in fiecare saptamana, timp de 3 ore". 

Tendinta este evidentiata de succesul de care s-au bucurat serviciile de tipul video on-demand si programele difuzate doar pe internet, fara a fi si televizate.

Exemplul cel mai clar este cel al site-ului Netflix, al carui numar de abonati canadieni a crescut cu 17% fata de anul anterior (10% in 2011).  Pe de alta parte, din cele 13,9 milioane de camine din Canada, 79% au acces la internet si dintre acestea mai mult de jumatate au acces la internet in banda larga. Totodata, 12 milioane de case au acces la televiziune, dintre care mai mult de jumatate prin intermediul operatorilor de cablu. 

Canadienii au profitat de investitiile facute de operatorii de telecomunicatii pentru a se echipa cu telefoane inteligente si tablete si practic toata populatia din Canada (99%) are acum acces la o retea de telefonie mobila.  Si accesibilitatea la serviciile de telefonie de generatia a patra (4G sau LTE) este in crestere in Canada.

La o populatie de 35 de milioane de locuitori, in Canada, anul trecut, existau 27,9 milioane de abonamente la serviciile de telefonie mobila, fata de doar 11,9 milioane la telefonia fixa, la domiciliu, se mai arata in raport.