"Reevaluand situatia economica nefavorabila din Ungaria, am decis sa facem portofoliul nostru de televiziuni prin cablu mai eficient din punct de vedere financiar si sa mutam operatiunile noastre TV la Luxemburg, unde avem o infrastructura si o echipa potrivite", a anuntat compania, intr-o declaratie acordata presei maghiare, citata de broadbandtvnews.com.

Astfel, managementul, productia de televiziune si emisia pentru televiziunile operate in Ungaria de RTL vor fi mutate la Luxemburg. Insa, grupul german va continua sa opereze direct in Ungaria principala sa televiziune de pe aceasta piata, respectiv RTL Klub.

"Aceasta masura nu este ceva nou si nici macar neobisnuita pentru RTL Group, o companie paneuropeana, si este in acord cu fiecare lege si autoritate de reglementare de la nivel european", a mai spus compania in declaratia sa de presa.

Potrivit broadbandtvnews.com, cateva din televiziunile grupului, inclusiv cele operate prin intermediul unor radiodifuzori olandezi si belgieni, functioneaza de mai mult timp pe licente luxemburgheze.

Televiziunile prin cablu maghiare ale RTL, care vor fi afectate de aceasta decizie de la inceputul lui 2015, sunt Cool TV, Film+, Film+2, RTL+, Sorozat+ (Series+) si Muzsika TV.

Intrate in portofoliul RTL in 2011, toate aceste televiziuni cu exceptia Muzsika TV functioneaza in prezent pe licente audiovizuale din Romania si sub jurisdictia autoritatii de reglementare in domeniul audiovizualului din Romania, respectiv a Consiliului National al Audiovizualului (CNA).

Licentele televiziunilor Cool TV, Film+, Film+2, RTL+, Sorozat+ (Series+) sunt detinute de societatea Cable Channels SA din Romania, ai carei asociati sunt: RTL Group Central & Eastern Europe GMBH (Germania) - 99,991% si RTL Group Deutschland GMBH (Germania) - 0,009%, potrivit site-ului CNA.

Din ianuarie, toate aceste televiziuni ar urma sa functioneze sub umbrela CLT-UFA, subsidiara din Luxemburg a RTL Group.

Desi prin aceasta decizie RTL Group isi va reduce costurile in Ungaria, compania nu va putea sa evite si plata controversatei taxe pe publicitate, care a fost adoptata in aceasta vara de guvernul maghiar, conform broadbandtvnews.com.

Guvernul maghiar va creste, din ianuarie 2015, super-taxa pe publicitate, adoptata in aceasta vara, de la 40% la 50% in cazul companiilor de media ale caror venituri anuale din publicitate sunt mai mari de 65 de milioane de euro, in acest caz fiind vizat doar grupul german RTL, dupa cum a informat AFP in prima parte a lunii noiembrie.