Pierre Fraidenraich ar putea in curand sa devina presedinte al comitetului director al publicatiei.

Om de televiziune, Pierre Fraidenraich, in varsta de 48 de ani, si-a inceput cariera ca reporter la postul TV Cinq, in 1987. A fondat, in 1998, postul InfoSport, integrat ulterior in grupul Canal+. In 2004, a devenit director general al postului de stiri sportive al Canal+, iar apoi a fost director general al canalului de stiri i>Télé, din 2008 pana in 2012, cand a preluat conducerea departamentului de achizitii al televiziunii de sport a Canal+.

Oficialii publicatiei au mai anuntat, vineri, un plan de recapitalizare de 18 milioane de euro pentru Libération, aflat in criza financiara grava.

Nicolas Demorand, fostul director al publicatiei franceze, a anuntat, in februarie, ca a decis sa demisioneze, spunand atunci ca Libération trece printr-o "criza deschisa" si ca este de parere ca este responsabilitatea lui de director sa ofere "libertate pentru manevre si negocieri diferitelor parti". "M-am confruntat, in timpul celor trei ani petrecuti la Libération (ca director, n.r.), cu crize severe, insa este pentru prima data cand mi s-a parut clar ca trebuie sa plec", a mai spus atunci Demorand.

In noiembrie 2013, Demorand a fost tinta unei motiuni de neincredere, pe fondul unor relatii foarte degradate cu echipa redactionala.

Tot in februarie, angajatii cotidianului francez Libération au anuntat ca vor combate proiectul actionarilor companiei care vor sa transforme publicatia intr-o retea sociala, disponibila pe suporturi multimedia.

Actionarii cotidianului de stanga, fondat in 1973 de filosoful Jean-Paul Sartre, au starnit nemultumirea redactiei dupa ce au dezvaluit, in februarie, proiectul lor de transformare a acestei publicatii intr-o retea sociala, care ar urma sa fie disponibila contra cost pe mai multe suporturi multimedia. De asemenea, sediul cotidianului - care ii are ca actionari pe oamenii de afaceri Bruno Ledoux si Édouard de Rothschild, dar si grupul italian Ersel -, situat in centrul orasului Paris, ar urma sa devina un spatiu cultural. Salariatii nu sunt total impotriva planurilor actionarilor, insa isi doresc ca ziarul Libération tiparit sa ocupe un loc central in noul proiect.

Vanzarile cotidianului Libération, o marca a presei franceze, s-au prabusit in ultimii ani. Astfel, in 2013, cotidianul Libération a avut pierderi de peste un milion de euro, iar vanzarile sale au scazut cu 15%, pana la 100.000 de exemplare pe zi.