Parteneriatul dintre Facebook si Microsoft care va revolutiona publicitatea. Datele personale ale utilizatorilor vor valora miliarde
Facebook si Microsoft au ajuns la o intelegere care, odata incheiata, ar ajuta site-ul de socializare sa puna la punct o retea de publicitate revolutionara, rivalizand cu cea detinuta de Google.
Potrivit mai multor surse din industrie, Facebook desfasoara negocieri cu Microsoft pentru a cumpara Atlas Solutions, o companie publicitara ce a trecut din 2007 in portofoliul Microsoft, scrie Business Insider.
Desi achizitionarea Atlas a fost principalul motiv pentru care Microsoft a cumparat aQuantive pentru 6 miliarde de dolari in 2007, Facebook se pare ca va plati un pret mult mai mic. Sursele Business Insider sustin ca, inainte de inceperea negocierilor cu Facebook, Atlas era cotata la numai 30 de milioane de dolari.
Niciunul dintre reprezentantii celor doua mari companii nu au dorit sa comenteze informatia.
In 2007, Google a facut o miscare asemanatoare, cand a platit 3 miliarde de dolari pentru compania DoubleClick, ce urma sa ii ofere propriile servicii publicitare.
Facebook este singura companie din lume care detine un portofoliu de peste un miliard de adrese de mail, adrese locative si numere de telefon. Asa ca reteaua de socializare poate spune marketerilor daca un utilizator a vazut sau nu o reclama pe site-ul Facebook, inainte ca acesta sa ajunga in magazin si sa cumpere produsul respectiv. Cu alte cuvinte, producatorii pot verifica in timp real si cu o acuratete destul de mare, in ce masura cumparatorii sunt influentati de anumite strategii publicitare. Este vorba de un avantaj pe care nici o alta companie din lume nu il detine, astfel ca potentialul unei aliante intre Facebook si Atlas este imens.
Pe termen scurt, Facebook va putea spune comerciantilor in ce masura vanzarile lor au crescut gratie unor reclame aparute pe site. Acest lucru este posibil pentru ca, de cele mai multe ori, retailerii au propriile baze de data cu adresele clientilor, informatii pe care le pot confrunta apoi cu cele oferite de Facebook.
Acelasi procedeu ar putea fi aplicat si in cazul site-urilor care incheie parteneriate cu Facebook, acestea devenind mai atractive pentru comercianti, care vor putea in orice moment sa isi monitorizeze rata succesului online. Firmele partenere si-ar putea mari astfel pretul pe care il cer pentru spatiul publicitar oferit. Nu in ultimul rand, reclamele aparute pe Facebook ar putea fi in viitor mai bine targetate.
Pana ca aceste planuri sa devina realitate, Facebook trebuie sa puna la punct tehnologia necesara si sa linisteasca intre timp utilizatorii, asigurandu-i ca datele personale ale acestora vor ajunge pe maini bune.
Pe acelasi subiect: