De ce se teme CEO-ul Yahoo: "Facebook pregateste un produs care ne va omori"
Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, pregateste lansarea unui produs care sperie sefii portalului Yahoo, relateaza Business Insider.
”Se zvoneste ca Facebook pregateste un produs important care va concura cu unul dintre produsele de baza ale Yahoo pe partea de advertising, iar asta ne-ar distruge”, au declarat o sursa din interiorul Yahoo pentru Business Insider.
Gigantul Yahoo este unul dintre cei mai mari vanzatori de reclama pe internet, cu venituri anuale din aceasta activitate de peste 5 miliarde de dolari. Noul produs al celor de la Facebook nu va face decat sa acapareze piata publicitatii online.
Potrivit Business Insider, cel mai popular site de socializare din lume a descoperit o metoda de a demonstra celor din publicitate ca exista si o alta forma de reclama online pe langa Google Ads. Mark Zuckerberg a incheiat un parteneriat cu un concurrent al Nielsen, Datalogix, proiect care va aduce companiei sale multe miliarde de dolari, scrie presa din Statele Unite.
Iata cum se promoveaza, la ora actuala, un brand pe internet:
1. Compania se foloseste de o fotografie a produsului si de un text, pe care le distribuie pe nenumarate site-uri;
2. Consumatorii intra pe aceste site-uri, unii dintre ei vad reclamele, insa mult mai putini dau si click pe ele;
3. Cei mai interesati dintre consumatorii care au vazut reclamele actioneaza: cumpara produsele. Nu se pot contabiliza insa numarul celor care au achizitionat produsele datorita promovarii online;
4. Specialistii in marketing calculeaza click-urile si iau in calcul vanzarile, atat inainte, cat si dupa ce au avut loc campaniile online, pentru a vedea daca ele au functionat sau nu. Uneori, se are in vedere si gradul de recunoastere al produsului in randul publicului, in urma campaniilor.
Iata si cum va functiona noul produs de promovare la care lucreaza Facebook:
1. Brandul foloseste o poza a produsului si un text despre acesta si-l distribuie pe Facebook (urmand ca mai tarziu sa le distribuie si pe site-urile partenere ale retelei de socializare);
2. Consumatorii intra pe pagina de Facebook a companiei. Vad reclamele, unii dau si click pe ele
3. In final, cei mai interesati de produs decid sa-l achizitioneze, in urma campaniei;
4. Odata ce produsul se vinde, retailerii iau adresa de e-mail a consumatorului, domiciliul si numarul de telefon (deseori, acestea sunt date retailerilor prin programele de loialitate ori prin simplul like al paginii produsului);
5. Facebook detine e-mail-urile, adresele si numerele de telefoane a aproape un miliard de oameni, membri ai retelei. Compania verifica apoi logarile user-ilor si constata daca au vizionat promovoarea produsului pe reteaua de socializare.
6. Facebook trimite apoi un raport departamentelor de marketing– pastrand anonimatul userilor – cu numarul celor care au vazut reclama pe Facebook si au cumparat, ulterior, produsul/produsele respectiv/e;
7. Specialistii de marketing pot calcula astfel recuperarea investitiei in publicitate prin intermediul Facebook, raportandu-se la numarul celor care au cumparat produsul promovat in urma unei vizualizari a reclamei pe site-ul de socializare.
Exista trei motive pentru care reteaua lui Mark Zuckerberg recurge la acest tip de publicitate, iar altii, printre care si gigantul american Yahoo, nu o fac. Primul este ca nicio alta companie in afara Facebook nu detine atatea branduri care se promoveaza deja pe canalul sau. Al doilea: nicio alta firma nu numara atat de multi utilizatori. In final: nicio alta companie nu dispune de o baza de e-mailuri ale useri-lor care le acceseaza, scrie Business Insider.
Mai mult, Facebook a lansat deja un astfel de produs destinat retailerilor online. Contactati de Business Insider, reprezentantii companiei au refuzat sa comenteze pe marginea subiectului.