Cafea gratuita pentru fiecare pasager somnoros. Cum isi castiga publicitarii clientii din aeroporturi
Pe masura ce suporturile media se diversifica, oamenii acorda tot mai putina atentie reclamelor. Asa ca publicitarii trebuie sa gaseasca modalitat creative de a iesi in evidenta. Potrivit CNN, ultimul spatiu pe care vor sa il cucereasca este aeroportul.
Multi ambasadori ai brandurilor au descoperit o solutie nesperata in aeroporturi, iar motivele sunt cat se poate de logice.
“Cei care trec pe aici au, in mod obisnuit, salarii peste medie, sunt mult mai inclinati sa aiba la ei tablete sau smartphone-uri si sunt practic captivi intr-un spatiu inchis. Reprezinta exact publicul pe care cei din publicitate vor sa puna mana”, explica Steve Cox, managing director la JCDecaux, o agentie de publicitate specializata in BTL, din Marea Britanie.
In iulie, Heineken a inclus aeroportul John F. Kennedy din New York in campania Dropped. O “ruleta a plecarilor” a fost instalata in zona terminalului 8, unde pasagerii erau invitati sa renunte la planurile de calatorie pe care le aveau si sa accepte sa fie trimisi in schimb spre o destinatie necunoscuta, mai exotica. Campania a fost insotita de reclame TV si o serie de clipuri urcate pe YouTube, toate sub brandul Heineken.
“Cei din aeroport au intrat imediat in joc. Oamenii sunt foarte stresati cand sunt intr-un aeroport, mai mult decat sunt in restul timpului si sund dispusi sa se angajeze in orice activitate le-ar distrage atentia. Pentru noi, asta este furtuna perfecta”, spune Erik Norin, creativ director la Wieden + Kennedy, firma de publicitate care a initiat campania.
“Ruleta plecarilor” nu doar ca a atras atentia presei nationale si din afara, dar imaginile filmate au avut peste 2,5 milioane de vizualizari pe YouTube.
Norin explica faptul ca aeroportul reprezinta primul pas intr-o calatorie si din acest motiv imaginatia oamenilor este mai usor de aprins aici decat in alte locuri. Asa ca reclamele si campaniile demarate aici devin virale cu mai multa usurinta.
“Cand oamenii calatoresc, fie ca o fac pentru a se relaxa ori in interes de serviciu, isi impartasesc experienta, mai ales daca este vorba de una care ii sensibilizeaza sau ii uimeste. Din acest motiv, campaniile care au loc in aeroporturi ajung la o audienta mai numeroasa, una care depaseste spatiul geografic al aeroportului”, spune Henry Mason, sef al departamentului de cercetare si managing partner la TrendWatching.com.
O alta campanie interesanta a avut loc anul acesta la Aeroportul International Tambo, din Africa de Sud. In centrul atentiei au fost automatele de cafea Douwe Egbert, care erau puse in functiune de cascatul pasagerilor. Daca acestia isi dadeau seama de mecanism si incepeau sa caste, primeau pe loc o ceasca de cafea grauit.
Ca si in cazul “ruletei plecarii”, si aceasta campanie a devenit virala pe internet, in special pe Twitter si YouTube. Pepe Marais, directorul de creatie de la Joe Public, firma care a venit cu ideea, spune ca astfel de interactiuni cu clientii sunt, de fapt, putin costisitoare, insa aduc beneficii majore.
“Douwe Egberts nu avea un buget mare. Am cheltuit in jur de 22.000 de dolari pentru proiectarea aparatului si costurile de promovare pe Twitter. Din primul moment a strans sase milioane de followeri si a devenit viral”, spune Marais.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS