Multi ambasadori ai brandurilor au descoperit o solutie nesperata in aeroporturi, iar motivele sunt cat se poate de logice.

 “Cei care trec pe aici au, in mod obisnuit, salarii peste medie, sunt mult mai inclinati sa aiba la ei tablete sau smartphone-uri si sunt practic captivi intr-un spatiu inchis. Reprezinta exact publicul pe care cei din publicitate vor sa puna mana”, explica Steve Cox, managing director la JCDecaux, o agentie de publicitate specializata in BTL, din Marea Britanie.

In iulie, Heineken a inclus aeroportul John F. Kennedy din New York in campania Dropped. O “ruleta a plecarilor” a fost instalata in zona terminalului 8, unde pasagerii erau invitati sa renunte la planurile de calatorie pe care le aveau si sa accepte sa fie trimisi in schimb spre o destinatie necunoscuta, mai exotica. Campania a fost insotita de reclame TV si o serie de clipuri urcate pe YouTube, toate sub brandul Heineken.

Cei din aeroport au intrat imediat in joc. Oamenii sunt foarte stresati cand sunt intr-un aeroport, mai mult decat sunt in restul timpului si sund dispusi sa se angajeze in orice activitate le-ar distrage atentia. Pentru noi, asta este furtuna perfecta”, spune Erik Norin, creativ director la Wieden + Kennedy, firma de publicitate care a initiat campania.

“Ruleta plecarilor” nu doar ca a atras atentia presei nationale si din afara, dar imaginile filmate au avut peste 2,5 milioane de vizualizari pe YouTube.

Norin explica faptul ca aeroportul reprezinta primul pas intr-o calatorie si din acest motiv imaginatia oamenilor este mai usor de aprins aici decat in alte locuri. Asa ca reclamele si campaniile demarate aici devin virale cu mai multa usurinta.

Cand oamenii calatoresc, fie ca o fac pentru a se relaxa ori in interes de serviciu, isi impartasesc experienta, mai ales daca este vorba de una care ii sensibilizeaza sau ii uimeste. Din acest motiv, campaniile care au loc in aeroporturi ajung la o audienta mai numeroasa, una care depaseste spatiul geografic al aeroportului”, spune Henry Mason, sef al departamentului de cercetare si managing partner la TrendWatching.com.

O alta campanie interesanta a avut loc anul acesta la Aeroportul International Tambo, din Africa de Sud. In centrul atentiei au fost automatele de cafea Douwe Egbert, care erau puse in functiune de cascatul pasagerilor. Daca acestia isi dadeau seama de mecanism si incepeau sa caste, primeau pe loc o ceasca de cafea grauit.

Ca si in cazul “ruletei plecarii”, si aceasta campanie a devenit virala pe internet, in special pe Twitter si YouTube. Pepe Marais, directorul de creatie de la Joe Public, firma care a venit cu ideea, spune ca astfel de interactiuni cu clientii sunt, de fapt, putin costisitoare, insa aduc beneficii majore.

Douwe Egberts nu avea un buget mare. Am cheltuit in jur de 22.000 de dolari pentru proiectarea aparatului si costurile de promovare pe Twitter. Din primul moment a strans sase milioane de followeri si a devenit viral”, spune Marais.