Companiile de pe internet genereaza trafic fara a efectua investitii in infrastructura de retea, a afirmat Pellerin, dupa ce a cerut companiei franceze Iliad, unul dintre principalii operatori din tara, sa nu mai blocheze spoturile publicitare distribuite pe internet. Google este cel mai mare jucator in sectorul publicitatii online.

Iliad a acceptat sa nu mai blocheze mesajele publicitare de pe site-urile accesate de utilizatorii sai, a precizat Pellerin. Compania furnizeaza internet pentru peste 5,2 milioane de abonati, potrivit datelor de la sfarsitul lunii septembrie.

"Ce solutii au la dispozitie furnizorii de internet atunci cand producatorii de continut le utilizeaza retelele, dar nu investesc in ele? Trebuie sa ne punem intrebari serioase despre cum ar putea companiile de pe web sa investeasca in retele", a afirmat oficialul francez in timpul unei conferinte de presa.

Pellerin si ministrul Industriei, Arnaud Montebourg, vor participa pe 15 ianuarie la o dezbatere pe aceasta tema, a adaugat Pellerin, precizand ca va purta mai intai discutii cu sefii diviziei locale a Google.

Companiile de telecomunicatii incearca sa gaseasca un model de business optim prin care sa genereze venituri din cresterea traficului, care streseaza retelele si impune investitii. In ultimii ani, raspandirea rapida a serviciilor de streaming de continut si distributie digitala, dar si explozia smartphone-urilor si tabletelor au crescut semnificativ traficul la care trebuie sa faca fata retelele de internet.

Unii operatori, printre care France Telecom si BT Group, ofera contra cost companiilor de continut online acces mai rapid la retea.