Parteneriatul care pune pe jar studiourile hollywoodiene si lanturile de cinema. Analisti: Cinematograful, pe cale de disparitie
Un parteneriat de afaceri anuntat zilele trecute a pus pe jar studiourile hollywoodiene si lanturile de cinematografe. Continuarea unui film de mare succes din anul 2000, "Tigru si dragon", va fi lansata direct pe internet si va rula doar in cateva sali de cinema. E semn ca vremurile se schimba, iar cinematograful, asa cum il stim, e pe cale sa dispara, cred unii analisti.
"Tigru si dragon" a facut senzatie in 2000. A luat patru Oscaruri si a obtinut incasari de aproape 130 de milioane de dolari, o suma deloc de neglijat la acea vreme. Asa ca nu e de mirare ca partea a doua a filmului era asteptata cu nerabdare. Va avea premiera in august 2015, dar numai in cateva cinematografe IMAX si pe internet, pe portalul Netflix. Asta inseamna ca cei mai multi nu il vor vedea la cinema, ci acasa.
"Asta ar putea schimba totul. Pentru ca, in primul rand, ce stim despre mersul la film? Costa mult."
Pe langa pretul biletelor, proportional cu numarul de persoane, oamenii scot din buzunar si pentru gustari si sucuri. Acelasi film vazut acasa costa cu siguranta mai putin.
Nischelle Turner, analist media: ''In al doilea rand, e vorba de experienta. Cred ca acesta e pariul facut de Netflix si compania Weinstein''.
Un film ca "Tigru si dragon", care la vremea lui a fost revolutionar din punct de vedere al efectelor speciale, merita vazut pe un ecran mare. De aici si lansarea limitata in cinematografele IMAX. Dar, cifrele industriei pe aceasta vara, cele mai slabe din 1997 incoace, au aratat un lucru:
Nischelle Turner, analist media: "Pentru noi nu conteaza prea mult cum anume vedem filmele. Vrem sa vedem filmele care ne intereseaza, dar la un pret bun."
Iar site-uri ca Netflix ofera exact asta, dupa ce au muscat considerabil si din segmentul dominat de televiziuni. De altfel, portalul a anuntat ca va gazdui si premierele altor productii cinematografice.