Meciul de fotbal american a stabilit un nou record pentru cel mai urmarit eveniment din istoria televiziunii americane, depasind numarul de telespectatori de anul trecut, cand 112,2 milioane de americani au vizionat Super Bowl.

Varful de audienta a fost de 120,8 milioane de telespectatori in ultimul sfert de ora al meciului, in urma caruia New England Patriots a invins echipa Seattle Seahawks cu scorul de 28 la 24.

Spectacolul oferit la pauza meciului de cantareata Katy Perry a fost urmarit de 118,5 milioane de telespectatori, cu trei milioane mai mult fata de show-ul de anul trecut, cand vedeta evenimentului a fost Bruno Mars.

Potrivit companiei Nielsen, show-ul de 12 minute, care a inclus si aparitii ale lui Lenny Kravitz si Missy Eliott, a avut cel mai mare numar de telespectatori din 1991 si pana in prezent.

Televiziunea NBC, care a transmis meciul de fotbal american, a anuntat ca numarul de telespectatori a fost, foarte probabil, mai mare, pentru ca cifrele oficiale de audienta nu iau in calcul si oamenii care urmaresc evenimentul in baruri sau alte locuri organizate special pentru aceasta manifestare.

De asemenea, circa 600.000 de telespectatori se adauga la numarul total al celor care au vizionat evenimentul prin intermediul retelei de televiziune prin cablu dedicata publicului latino Universo, care apartine NBC.

NBC a oferit si acces online, pe computere si tablete, la Super Bowl 2015, atragand circa 800.000 de persoane care au urmarit evenimentul in transmisiune directa pe internet, potrivit Adobe Analytics.

Dupa finalul meciului, circa 26,5 milioane de telespectatori au continuat sa urmareasca programele NBC, intre care s-a numarat si un episod din serialul "The Blacklist", care a devenit astfel cel mai urmarit program de fictiune difuzat de aceasta televiziune in mai mult de un deceniu.

Meciul Super Bowl din 2016 va fi transmis de televiziunea CBS si va avea loc in Santa Clara, California.