„Dam agentiilor de turism camere in hotel la un tarif cu 20% mai mic. Agentia (care actioneaza ca intermediar in vanzarea camerei de hotel) este libera sa practice comisionul pe care il doreste, dar trebuie sa imi trimita turisti pentru ocuparea unui anumit numar de camere“, a spus Luchi Georgescu, proprietara hotelului de patru stele Melodia din Venus, pentru Ziarul Financiar.

Pornind de la afirmatiile antreprenoarei, care detine doua hoteluri in statiunea Venus, dar care controleaza si companiile Vincon (vin) si Meda (mezeluri), ZF a ales in mod aleatoriu trei hoteluri - Melodia din Venus, Decebal din Neptun si Europa din Eforie Nord - pentru a vedea cum variaza tariful unui pachet cumparat direct de la hotel, cumparat prin intermediari - agentii de turism si prin site-ul international de rezervari booking.com. La doua din cele trei hoteluri, tarifele practica­te de agentii pentru camerele contractate de la ho­telieri erau aproape similare cu cele pro­movate in mod direct de unitatile de cazare.

Spre exemplu, la o simpla cautare pe mo­torul Google pentru „cazare hotel Melodia Venus“, in primele rezultate apar site-urile booking.com, litoralulromesc.ro, eximtur.ro (site-ul celui  mai mare touroperator ce vinde litoralul) si cel al hotelului, care au in oferta servicii de cazare la acest hotel.

Citeste continuarea pe www.zf.ro.