Transraraul sau "Drumul Comorilor", noua sosea de mare altitudine, ce-i innebuneste pe turistii straini care vin in Romania
Transfagarasanul Bucovinei impresioneaza turistii romani si straini care se incumeta sa-l descopere. Este vorba despre noua sosea de mare altitudine TRANSRARAUL, numita si Drumul Comorilor de localnici.
Pentru ca nu are parapeti si este foarte ingust, calea ce leaga Valea Bistritei de Valea Moldovei printre culmile semete si pitoresti, poate fi abordata doar de soferii experimentati.
Asfaltul proaspat turnat al soselei "serpuieste" cale de 10 kilometri, dintr-o parte in alta a Muntilor Raraului.
Aventura celor care se incumeta sa strabata "Drumul Comorilor" incepe in satul Chiril. Serpentinele urca pana la 1.500 de metri altitudine, trec pe langa stanci suspendate, prapastii primejdioase ori vai pitoresti.
"E un drum foarte bun, e provocator. Mie mi-a placut. In spate sotia transpira, zicea "mai incet" si eram doar intr-a-ntaia"
"E foarte bine ca l-au facut, dar trebuie largit. Pentru automobile si masini 4x4 se poate, dar pentru autocare nu", spun soferii.
Drumul comorilor e mirific datorita peisajului care iti taie respiratia timp de 10 km, insa cand vine vorba sa ii parcurgi e o adevarata aventura: drumul are o singura banda, iar la fiecare curba soferii sunt nevoiti sa isi faca simtita prezenta claxonand puternic.
Din loc in loc sunt insa popasuri in care turistii se pot lasa vrajiti de piscurile muntilor si de padurea ce privita din departare pare o mare cu valuri uriase.
Pana sa-l descopere mai multi romani, au facut-o turistii francezi. Pascal este ghid pentru grupurile care vin din Paris ca sa inlocuiasca agitatia metropolei cu salbaticia linistita a Bucovinei.
"Mi se pare foarte interesant, se poate face o bucla si este din punct de vedere turistic foarte important. Interesant mai alea ca peisajele se tot schimba", spune ghidul Pascal Garnier.
Asfaltarea Transraraului face mai usor drumul spre Manastirea Rarau, dar si la Pietrele Doamnei care se afla la numai o ora de mers pe jos prin padurea imbracata deja in haine de toamna.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS