Potrivit Mercury Research, studiul a fost realizat in prima jumatate a anului 2014, pe un esantion de 23.116 de respondenti din 26 de tari din Europa, America, Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu si ofera informatii despre 84 de destinatii turistice. 

Clasamentul celor mai apreciate destinatii turistice a fost realizat in functie de experienta turistilor si de gradul in care acestia ar recomanda tara respectiva potentialilor vizitatori. Costa Rica a obtinut cel mai ridicat scor la nivel mondial, 63, la polul opus situandu-se Tunisia (-7).

In Europa, liderul clasamentului este Austria (58), urmata de Italia (56), Croatia (54), Norvegia (53), Grecia (52) si Marea Britanie (52). 

Rezultatele studiului mai arata ca nu intotdeauna cele mai apreciate destinatii de vacanta sunt si cele mai promovate. Spre exemplu, doar 2% dintre participantii la studiu au vazut reclame sau oferte de vacanta pentru fruntasa clasamentului, Costa Rica. 

Tara cu cea mai buna promovare turistica, insa, este SUA, beneficiind de cea mai buna vizibilitate in randul vizitatorilor. In ultimul an de la realizarea studiului, 13% dintre participantii la studiu au vazut reclame sau oferte turistice pentru aceasta destinatie. 

In Europa, in fruntea clasamentului la promovare se afla Franta (11%), Turcia (11%), Grecia (10%), Italia (10%) si Austria (7%). Atat Franta cat si Turcia beneficiaza de o expunere ridicata in ofertele care se adreseaza romanilor, Romania fiind in topul tarilor in care aceste destinatii au cea mai activa promovare. 

La nivel mondial, Franta are cea mai mare notoritate ca destinatie de vacanta printre brazilieni, romani si canadieni, iar Turcia apare cel mai des in ofertele furnizorilor din Romania, Germania si Rusia.

Romania se situeaza pe locul 67 in topul celor mai recomandate destinatii turistice, obtinand scorul de 26, insa doar 1% dintre straini au vazut in ultimele 12 luni oferte de vacanta sau alte modalitati de promovare pentru tara noastra. In schimb, destinatiile pe care romanii le-au intalnit cel mai des in ofertele operatorilor sunt Grecia (49%), Turcia (38%) sau Bulgaria (36%).