Primul oras din Romania cu blazon si manual de branding. Cum “se vinde” vizitatorilor Alba Iulia, burgul medieval in forma de stea
Identitate ca la carte pentru Alba Iulia, care este primul oras din Romania ce detine un manual de branding. In peste 200 de pagini, cartea contine informatii, reguli tipografice, cromatice sau recomandari de folosire a blazonului, facut dupa forma cetatii de stea.
Iar logo-ul turistic al municipiului poate fi preluat de orice firma sau organizatie locala. Cu acest manual, facut la standarde internationale, orasul este inclus in programul de Marketing City Logo al Uniunii Europene, alaturi de Oslo, Varsovia sau Genova.
Angajata: "Toate ceasurile, etichetele de prezentare si de informare, toate sa contina sigla. Promovam in acelasi timp si pe noi, si orasul."
Domnul Florin are un magazin de ceasuri vechi si reconditionate, chiar in centrul orasului. Dupa ce a aflat ca poate folosi logo-ul municipiului, a consultat manualul de branding.
Florin Marginean: "Suntem mandri ca avem asa un oras si noi o sa folosim acest brand. Respectam ceea ce se da in manual si ca dimensiuni, si ca scris, si ca tot."
Logo-ul l-a inspirat si a facut un ceas pe al carui cadran este reprezentat de simbolul cetatii. Nu este de vanzare, iar turistii pot doar sa il admire.
Florin Marginean: "Vin turisti din strainatate, Anglia, Franta, Italia si foarte multi romani. Pe langa promovarea magazinului, avem si promovarea orasului - sigla cetatii."
Domnul Calin are un restaurant si a citit toata cartea, ca sa poata sa foloseasca si el simbolul orasului sau.
Calin Maties: "O sa punem sigla aici undeva, avem harta pentru ca ne mandrim cu cetatea asta si chiar am pus o harta cum ajung turistii. Cetatea ne aduce noua clienti, noi trebuie sa aducem cetatii clienti. Sa fiu asociat ca mic producator cu acest logo, parca imi da alta prestanta, parca sunt si eu acolo."
Orice firma sau organizatie locala poate utiliza gratuit logo-ul turistic al orasului Marii Uniri.
Mihai Coser, purtatorul de cuvant al Primariei Alba Iulia: "Sa il foloseasca corect dupa scopul si menirea pentru care a fost creat, acela de a promova municipalitatea si comunitatea si orice are legatura cu aceste doua notiuni."
In urma cu 5 ani, Alba Iulia a fost primul oras din tara care a adoptat un brand turistic profesionist. Acum, cu acest manual, facut la standarde internationale, orasul este inclus in programul de marketing City Logo al Uniunii Europene, alaturi de Oslo, Varsovia sau Genova.
Mai multe despre:
#turism#Cetatea Alba Iulia
Pe acelasi subiect: