Patru hoteluri de pe litoral, declasificate din cauza conditiilor proaste de cazare. Ce trebuie sa vi se ofere in functie de numarul de stele
Plangerile a zeci de oameni, care spun c-au fost pacaliti de reprezentantii unor unitati de cazare de pe litoral, nu au ramas fara ecou. Autoritatea Nationala pentru Turism si ANPC au declasificat doua hoteluri din Olimp si unul din Saturn, care au ajuns acum la o stea. Asadar, daca vor sa faca profit, hotelierii trebuie sa ofere conditii optime de cazare, nu doar promisiuni.
Familia Necula din Brasov a platit 280 de lei pe noapte la un hotel de trei stele din statiunea Saturn, pentru un sejur de cinci zile. Dupa prima noapte, turistii au cerut banii inapoi si chiar au facut o plangere la ANPC pentru conditiile si serviciile proaste.
Simona Necula - turista: "Nu ma asteptam sa fie chiar conditiile astea, mizerie, ne-am dus dimineata la micul dejun si nu am avut ce sa le dam la copii de mancare. Am cerut o lingurita pentru cel mic si ne-au zis de ce nu am venit cu ea de acasa".
Turist: "Cand am ajuns in camera, am luat cearsaful de pe pat, era plin de par, nu ni s-au schimbat lenjeriile. Ce sa va zic, rugina si mizerie".
Rugina, mizerie si mobilier stricat au descoperit inspectorii OPC si cei ai Autoritatii in turism si la alte trei hoteluri din sudul litoralului, in statiunile Olimp si Saturn. Toate trei au fost declasificate de la doua stele la una.
Aurelian Marin - Seful Autoritatii Nationale in Turism: "Cine vrea sa faca afaceri in turism trebuie sa respecte clientul adica ce plateste aia trebuie sa primeasca"
Hotelurile sunt obligate sa asigure anumite servicii in functie de stelele acordate de Autoritatea Nationala de Turism.
La un hotel de doua stele turistii primesc prosoape, sapun si hartie igienica.
Lenjeria va fi schimbata la 4 zile, iar prosoapele la 3. In baie trebuie sa gaseasca sampon, gel pentru dus si casca de baie.
La hotelurile de trei stele de pe litoral - camerele duble trebuie sa aiba minimum 15 m² si climatizare sau aer conditionat, internet wireless, telefon, minibar frigorific cu produse, televizor si cuvertura de pat. Lenjeria se schimba la 3 zile si prosoapele la doua zile.
La patru stele, camera ar trebui sa aiba minimum 18 m², iar angajatii hotelului sunt obligati sa aduca lenjerie de pat si prosoape, obligatoriu de culoare alba, la fiecare doua zile si halate curate la 3 zile. Camerele ar trebui sa fie dotate cu seif, internet wireless, telefon, minibar frigorific cu produse, televizor, iar in baie trebuie sa fie uscator de par, halat de baie si papuci de unica folosinta.
La cinci stele, camerele sunt de minim 20 de mp. Pe intreg litoralul avem doar sapte hoteluri de cinci stele.
Hotelurile de cinci stele pun la dispozitie cel putin 15 servicii impuse in pretul de cazare, piscine, jazcuzii, sauna, loc de joaca pentru copii, sala de sport sau chiar plimbari cu velierul in largul marii. La patru stele aveti inclus in pretul de cazare doar minim trei din aceste servicii.
Este bine stiut ca nu toate tarile lumii au acelasi sistem de acordare al stelelor.