Paravion, una dintre cele mai mari agenții de turism din România, intră în insolvenţă, din cauza scăderii dramatice a afacerilor din Turcia
Paravion, una din cele mai mari agenţii de turism din România, a anunţat luni că va intra în insolvenţă începând de marţi, 8 august, şi urmează să închidă portalul turcesc Bavul.com, motivând decizia prin scăderea dramatică a afacerilor din Turcia, din cauza problemelor politice şi de securitate din această ţară.
”Paravion va intra în insolvenţă. Turiştii nu vor fi afectaţi, toată activitatea companiei se va desfăşura pe Paravion.ro”, a declarat luni, pentru News.ro, directorul general al Paravion, Remus Vişan.
Paravion.ro se numără printre jucătorii din turismul românesc cei mai expuşi la piaţa turcească, afectată în ultimul an de o scădere puternică a numărului de turişti străini, mai ales europeni, pe fondul retoricii anti-occidentale tot mai pronunţate a regimului Erdogan și a atacurilor teroriste.
”Prima jumătate a anului a confirmat instabilitatea, situaţia din Turcia devenind şi mai dificilă. Deprecierea puternică a lirei turceşti din ultimul trimestru al lui 2016, de peste 30%, s-a tradus printr-un declin al vânzărilor internaţionale de bilete de avion şi al marjei de profit din Turcia în 2017. Astfel, s-a decis închiderea Bavul şi reorganizarea Paravion”, arată un comunicat emis luni de Paravion.
În 2015, Paravion a preluat de la Turkcell portalul de rezervări online Bavul.com, cu un portofoliu de peste 300.000 de utilizatori.
După achiziţie, în 2016, Bavul a înregistrat afaceri de 23 de milioane de euro, însă, contextul socio-politic din Turcia şi devalorizarea lirei turceşti au afectat dramatic dezvoltarea investiţiei şi, implicit, business-ul Paravion.
În 2016, pe Paravion au fost efectuate peste 175 milioane de căutari online de bilete de avion, cu o medie de 20.000 de căutari pe oră, iar vânzările Paravion au depăşit 440.000 de bilete avion.
Paravion a raportat anul trecut afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro. Operaţiunile din România au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.
În România, 84% din afacerea companiei a fost generată de biletele de avion vândute. Pentru acest an, reprezentanţii companiei mizau în luna martie pe o evoluţie constantă.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS