Organizatia Germana pentru Turism: „Una dintre marile probleme pe care le are Romania in momentul de fata e ca nu creeaza produse turistice. Un hotel nu este un produs turistic”
Statiunea Vidra din judetul Valcea. Sursa foto: Mediafax
Romania nu stie sa gandeasca produse turistice care sa incante vizitatorii, in special pe cei straini, considera directorul de marketing si vanzari al Organizatiei Germane pentru Turism (DZT). De vina ar fi nu doar lipsa unei infrastructuri care sa sustina afacerile din turism, ci insasi creativitatea, a explicat, pentru Incont.ro, romanul aflat in boardul organizatiei nemtesti.
Intrebat ce parere are despre turismul romanesc, Cristian Sallai, directorul de marketing si vanzari al Organizatiei Germane pentru Turism a precizat ca infrastructura si modul in care romanii gandesc si impacheteaza produsele turistice sunt, de fapt, principalele cauze care duc la nedezvoltarea acestui sector.
„Una dintre marile probleme pe care Romania le are in momentul de fata este ca nu creeaza produse turistice. Un hotel nu este un produs turistic. Un produs turistic e ceva mult mai complex, care ofera clientului posibilitatea sa aiba activitati timp de trei zile sau o saptamana, in functie de durata sejurului. In momentul in care noi oferim doar cazare si masa, asta nu e un produs turistic. El tine si de infrastructura, si de conectivitate. De exemplu, e o adevarata aventura sa faci turism intr-un oras din Romania care nu are aeroport, e foarte greu sa duci turistii pana acolo. Nu suntem foarte creativi in a dezvolta produse, desi potential avem extraordinar”, a punctat reprezentantul DZT intr-un interviu acordat Incont.ro.
„Dracula are potential, dar nu e promovat cum trebuie. Ce poti face in afara de a vedea Branul?”
Legat de mitul Dracula, cel mai cunoscut simbol al Romaniei si singurul care aduce cei mai multi vizitatori straini in tara noastra, Sallai crede ca acesta nu este promovat cum trebuie, desi are potential. „Ce poti face in Romania pe subiectul Dracula in afara de a vedea Branul si a cumpara niste statuete? Cam atat. Nu avem un produs complex in jurul acestui mit, care sa-l sustina. Da, e un brand, dar, din pacate, nu-l folosim.”
Brandul turistic al Romaniei a fost lansat in 2010. In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea sa, s-au cheltuit peste 13 milioane de euro, bani provenind din fonduri europene. Cu toate astea, brandul nu si-a atins scopul si nici nu a devenit cunoscut in lume, declara, in luna iunie a acestui an, Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM si Turism.
Aceeasi problema o avem si cu Delta Dunarii, sustine directorul DZT: „Nu vrem turism de masa in Delta, nu vrem sa vina milioane de oameni si s-o distruga. Dar exista anumiti turisti interesati s-o exploreze, vrem turisti nisati pe acest segment.”
In 2012, Romania a atras peste 7 milioane de turisti straini, potrivit statisticilor prezentate de INS. Dintre acestia, aproape un milion a ales sa viziteze Bucurestiul.
Organizatia Germana pentru Turism (DZT), constituita in parteneriat public-privat, are ca scop promovarea Germaniei ca destinatie turistica in lume, in numele Ministerului Federal pentru Economie si Tehnologie.
DZT a prezentat, marti, la Bucuresti, in cadrul unei conferinte de presa, ultimele statistici privind numarul de romani care au ales sa viziteze anul acesta Germania. Potrivit raportului, in primele opt luni din 2013, Germania a fost a doua destinatie de calatorie in strainatate pentru romani, inregistrandu-se 525.000 de innoptari, cu 12% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Pe acelasi subiect: