O telecabină care urcă pe cel mai înalt vârf din Alpii bavarezi doboară trei recorduri mondiale pentru un sistem de transport pe cablu
Telecabina
O nouă linie de telecabină care urcă până pe cel mai înalt vârf din Germania, Zugspitze, situat în Alpii Bavarezi, a intrat în funcţiune începând de joi, după terminarea lucrărilor care au durat doi ani şi jumătate de pe şantierului situat la cea mai mare altitudine din această ţară, informează joi Xinhua, potrivit Agerpres.
Linia de telecabină doboară trei recorduri mondiale pentru un sistem de transport pe cablu pendular. Pe de o parte, măsurând 127 de metri înălţime, stâlpii săi de susţinere din oţel sunt cei mai înalţi utilizaţi pentru acest tip de mijloc de transport.
Apoi, la cei 1.950 de metri acest sistem va avea cea mai mare diferenţă de altitudine pe o secţiune. În al treilea rând, va depăşi cea mai mare distanţă dintre stâlpi, pe o distanţă de 3.213 metri.
Costurile de construcţie ale liniei de telecabină s-au ridicat la 50 de milioane de euro din cauza condiţiilor dificile de pe şantierul aflat la altitudini ridicate şi într-o zonă cu temperaturi scăzute. Printre principalele provocări s-au numărat îndepărtarea stratului de zăpadă şi de gheaţă de pe echipamentele de la vârf şi livrarea materialelor pentru stâlpii de susţinere.
''Chiar şi inginerii veterani şi-au forţat limitele în cadrul acestui proiect'', a declarat Ueli Spinner din cadrul companiei ABB cu sediul în Elveţia.
Cabinele pot transporta până la 580 de pasageri pe oră către Zugspitze.
Noua linie înlocuieşte fostul sistem de transport pe cablu Eibsee cu o vechime de 50 de ani şi va elimina timpii de aşteptare foarte mari pentru care acesta era binecunoscut prin triplarea capacităţii.
Transportul gondolelor pe o distanţă atât de mare pe pante de până la 104% şi cu o viteză de 10,6 metri pe secundă necesită o cantitate semnificativă de energie, care este asigurată de două motoare trifazate de 800 de kilowaţi puse la dispoziţie de ABB care sunt adăpostite în staţia din vale a sistemului de transport pe cablu.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS