Nicaragua a aprobat ruta canalului de 40 mld. dolari, care va lega oceanele Atlantic si Pacific. Va fi de trei ori mai mare decat Panama
O comisie formata din reprezentanti ai guvernului din Nicaragua, oameni de afaceri si academicieni a aprobat ruta unui canal navigabil, care ar trebui sa lege, dupa investitii de 40 de miliarde de dolari, oceanele Atlantic si Pacific, concurand astfel canalul Panama, potrivit Reuters.
Traseul canalului, cu o lungime de 172 mile (278 kilometri), intre varsarea raului Brito in Pacific si cea a raului Punto Gorda in Marea Caraibilor, a fost propus de directorii HK Nicaragua Canal Development Investment (HKND), cu sediul in Hong Kong.
Canalul va traversa lacul Nicaragua, cel mai mare din America Centrala, si va avea o latime variind intre 230 si 520 de metri, in timp ce adancimea va fi de 27,6 metri, a afirmat Dong Yunsong, unul dintre inginerii HKND.
Ruta avizata ar putea fi modificata in urma studiilor privind impactul social si cel asupra mediului, dar acestea ar trebui sa se incheie pe parcursul anului 2014, astfel incat sa permita inceperea lucrarilor in decembrie, a declarat Telemaco Talavera, unul dintre membrii comisiei.
Opozantii proiectului sunt ingrijorati de impactul canalului asupra lacului Nicaragua, o importanta sursa de apa dulce a tarii, precum si de efectul asupra comunitatilor sarace.
Lucrarile ar trebui finalizate in 2019, urmand sa fie dat in folosinta in 2020, a spus Talavera.
Canalul planuit de Nicaragua ar fi de peste trei ori mai lung decat Panama, de 48 de mile (77 de kilometri).
Grupul HKND, responsabil de proiect, este condus de avocatul chinez Wang Jing, sef si al compania Xinwei Telecom Enterprise Group.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS