"Faptul ca vizitatorii nu se intereseaza la targul asta de Romania se explica prin faptul ca romanul are impresia ca isi cunoaste tara. De aceea nu sunt adeptul conceptului de promovare a turismului romanesc in Romania", a afirmat presedintele grupului Eurolines, Dragos Anastasiu, citat de Mediafax.

Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, spune ca romanii nu cauta vacante in tara tocmai din cauza lipsei de promovare a destinatiilor interne.

"Romania ca destinatie turistica pentru romani nu are brand. Rugam Ministerul Turismului sa mai bage niste bani pentru promovare pe piata interna", a aratat Burcea, potrivit caruia doar una din zece persoane care viziteaza standul companiei este interesata de vacante in Romania.

Alin Burcea spune ca peste 80% din pachetele cautate pentru chartere sunt de tip "early booking", adica vacante in strainatate pe care turistul le poate obtine la un pret redus daca le plateste cu mult in avans.

"Oamenii care vin la targ cauta pachete early booking, nu arunca cu banii, ci se uita la ei. In 2008 am vandut prin early booking 3% din volumul total, iar acum cred ca o sa vand 20%. Se schimba comportamentul de vacanta si deja romanii nu mai merg in concediu doar in cele trei luni din sezon, ci pleaca incepand din aprilie si pana la sfarsitul lui octombrie. Charterele nu mai sunt doar in iunie-august, ci din aprilie pana in septembrie. Se remarca o crestere puternica a lunii mai si, ca trend, exista o mica scadere la chartere intre 15 iunie si 20 august. Se schimba putin graficul", a afirmat el.

Potrivit lui Ciprian Enea, consultant la firma Best Tourism, romanii care pleaca in vacante in strainatate se impart in patru categorii. Cei care vor sa aloce 350-650 de euro pe pachet ocupa 63-64% din numarul total, pe locul doi situandu-se, cu un procentaj de 20%, persoanele dispuse sa cheltuiasca pe o vacanta intre 650 si 1.000 de euro. Exista si o categorie de turisti (15%) care aleg autocarul si care nu sunt dispusi sa aloce pe o vacanta mai mult de 350 de euro, dar si 1-2% gata sa plateasca pentru un concediu mai mult de 1.000 de euro.

Ca oferta, insa, si ca top al preferintelor, targul nu aduce nimic nou, cele mai cautate destinatii ramanand Grecia, Bulgaria si Turcia. Cu toate acestea, organizatorii spun ca numarul vizitatorilor este semnificativ mai mare decat la editia de anul trecut si se gandesc ca de anul viitor sa extinda suprafata expozitiei cu inca un etaj din Palatul Parlamentului.