Iahturile nu mai sunt un lux: pot fi cumparate la pret de masina. Bancile ofera imprumuturi pentru ambarcatiuni, cu rate de pana la 300 euro
Daca acum cativa ani, erau la moda navele de peste jumatate de milion de euro, acum sunt la mare cautare ambarcatiunile la mana a doua - care nu depasesc 50.000 de euro. Bugetul celor care isi doresc un iaht a scazut simtitor in ultimii ani, iar romanii s-au orientat catre piata ambarcatiunilor la mana a doua - din Italia, Spania sau Franta.
Ovidiu Drugan, instructor de iahting: "Profilul unui comparator este de om pasionat, de clasa de mijloc. Daca are cineva o mie de euro venituri, poate sa se gandeasca la cumpararea unei ambarcatiuni, exista planuri financiare de cumparat in leasing in care 200-300 de sute de euro de dat pe barca timp de 5 ani. E suficient."
Dorian a reusit sa cumpere un iaht de un sfert de milion de euro cu doar cateva zeci de mii de euro: "Barca este noua, din 2008 nefolosita niciodata, cumparata de la o firma de recuperari, de la o firma de leasing. Era cam o treime sau o patrime din pretul final al barcii."
Ramane insa in continuare problema taxelor pe care trebuie sa le plateasca un proaspat proprietar de iaht. De exemplu, pentru ambarcatiune care costa in jur de 10.000 de euro, impozitul anual ajunge la o mie de lei, si - ca sa o tineti in portul Constanta - mai platiti inca aproximativ 700 de euro. Iar de anul trecut guvernul a introdus acciza pentru navele cu vele mai lungi de 8 metri si cele cu un motor mai mare de 100 de cai putere.
De aceea, multi romani prefera sa le inregistreze in alte tari.
Klaus, proprietar de iaht: "In Bulgaria, costurile sunt acceptabile. Pentru o barca atat de mare costurile pentru port se ridica la o mie de euro pe an si taxele locale pe care le platim in fiecare an se ridica undeva la 500 de euro."
Pe litoralul nostru, proprietarii isi pot lasa iahturile in 4 porturi turistice: Mangalia, Limanu, Eforie Nord si Constanta.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS