Ovidiu Drugan, instructor de iahting: "Profilul unui comparator este de om pasionat, de clasa de mijloc. Daca are cineva o mie de euro venituri, poate sa se gandeasca la cumpararea unei ambarcatiuni, exista planuri financiare de cumparat in leasing in care 200-300 de sute de euro de dat pe barca timp de 5 ani. E suficient."

Dorian a reusit sa cumpere un iaht de un sfert de milion de euro cu doar cateva zeci de mii de euro: "Barca este noua, din 2008 nefolosita niciodata, cumparata de la o firma de recuperari, de la o firma de leasing. Era cam o treime sau o patrime din pretul final al barcii."

Ramane insa in continuare problema taxelor pe care trebuie sa le plateasca un proaspat proprietar de iaht. De exemplu, pentru ambarcatiune care costa in jur de 10.000 de euro, impozitul anual ajunge la o mie de lei, si - ca sa o tineti in portul Constanta - mai platiti inca aproximativ 700 de euro. Iar de anul trecut guvernul a introdus acciza pentru navele cu vele mai lungi de 8 metri si cele cu un motor mai mare de 100 de cai putere.

De aceea, multi romani prefera sa le inregistreze in alte tari.

Klaus, proprietar de iaht: "In Bulgaria, costurile sunt acceptabile. Pentru o barca atat de mare costurile pentru port se ridica la o mie de euro pe an si taxele locale pe care le platim in fiecare an se ridica undeva la 500 de euro."

Pe litoralul nostru, proprietarii isi pot lasa iahturile in 4 porturi turistice: Mangalia, Limanu, Eforie Nord si Constanta.