Grapini: Brandul turistic nu si-a atins scopul. Dracula s-a intiparit mai mult in mintea strainilor
Brandul turistic al Romaniei, desi a fost achizitionat cu multi bani, nu si-a atins scopul si nu a devenit cunoscut in lume. Dracula, in schimb, s-a intiparit mult mai mult in mintea strainilor, a declarat, luni, Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM si Turism.
"Brandul sectorial de turism a fost achizitionat cu niste bani, si nu putini. El nu mai poate fi schimbat. Brandul nu si-a atins scopul si eu va spun acum din ultimele sase luni, cat am umblat prin alte tari. Toate intrebarile care mi s-au pus au fost de ce acest brand. E un bun cumparat, nu-l putem arunca la cos, dar cu banii pe care ii mai avem acum pe promovare sa facem branduri subsectoriale", a spus Maria Grapini.
Frunza nu a promovat intreg potentialul Romaniei, a adaugat ministrul.
"Noi suntem acum intr-un studiu de evaluare. Ce oferim noi prin brandul ala? Desi n-a fost finalizat ca un brand, Dracula s-a intiparit in mintea strainilor mult mai mult decat un brand greu platit", a spus Grapini.
Faptul ca brandul nu a reusit sa se impuna in lume se poate observa din numarul de intrari ale turistilor straini in Romania si din gradul de cunostere a brandului in alte tari.
"La targul de turism de la Berlin toata lumea ma intreba de Dracula", a mentionat ministrul.
Maria Grapini a discutat cu Ilie Nastase si cu Gabriela Szabo, care au acceptat sa promoveze Romania in strainatate.
Cu ajutorul studentilor, ministrul delegat pentru IMM si Turism vrea sa creeze branduri ale unor segmente din turism.
"Am adresat o scrisoare Facultatii de Arta sa faca o competitie cu studentii pe branduri pe directiile pe care eu le consider strategice pentru turismul din Romania. Pentru toate acestea studentii sunt pusi la treaba, o sa facem o competitie si o sa dam niste premii", a explicat ea.
Brandul turistic al Romaniei a fost lansat in anul 2010. In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei, s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.
Hotelurile din Romania sunt pe penultimul loc in Europa dupa gradul de ocupare in timpul verii si detin detasat ultima pozitie in clasamentul privind ponderea strainilor in totalul turistilor, cauzele fiind fluxul slab de turisti de afaceri, imaginea externa proasta, tarifele mari si evaziunea.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS