Bulgaria lanseaza un nou brand turistic, in valoare de 1,4 mil. euro. Pe ce mizeaza vecinii din sud
Nisipurile de Aur, Bulgaria
Bulgaria a lansat joi un nou brand turistic, cu sloganul "Bulgaria-A Discovery to Share", care va fi folosit oficial din luna septembrie, relateaza Novinite.
Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect in cadrul Programului Operational de Dezvoltare Regionala, in valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro), si descrie Bulgaria drept o destinatie prietenoasa, fermecatoare si inca nedescoperita.
In afara brandului turistic national si a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, ca si o strategie de branding pentru regiunile tarii. Totodata, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Trakia.
Folosirea logo-urilor si a simbolurilor brandului va fi gratuita, dupa inregistrarea pe o platforma online care va fi deschisa in luna martie, accesibila de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei si Turismului. Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat dupa o analiza a perceptiei actuale a Bulgariei ca destinatie turistica si in comparatie cu destinatii concurente.
Creatorii brandului au luat in considerare sondaje efectuate in 11 tari din Europa si Asia. Conceputul vizual al brandului principal si cele 10 sub-branduri au fost testate in 15 tari, in randul a peste 2.000 de reprezentanti ai industriei turismului. Potrivit sondajelor de opinie, peste 90% dintre cei intervievati au fost multumiti de vacantele in Bulgaria, iar 80% au spus ca vor reveni.
Ministerul anticipeaza o crestere de 25% a numarului de vizitatori in primii cinci ani de la implementarea strategiei, in timp ce in 10-15 ani numarul acestora ar urma sa se dubleze.
Pe acelasi subiect: