Asociatiile din turism: Primaria Capitalei cheltuieste ineficient banii publici pentru promovare
Autoritatile din Bucuresti cheltuiesc ineficient banii publici pentru "asa-zisa promovare turistica", facuta fara profesionisti, semnand un parteneriat pentru promovarea Bucurestiului cu un ONG recent infiintat, potrivit unui comunicat transmis Mediafax de mai multe asociatii din turism.
"Operatorii de turism din Bucuresti, agentii de turism si hotelierii, au luat la cunostinta din presa centrala despre initiativa Consiliului Local al Municipiului Bucuresti de a incheia un parteneriat pentru promovarea destinatiei turistice Bucuresti cu un ONG recent infiintat, precum si de intentia Primariei Capitalei de a aloca sume importante de bani pentru elaborarea unui slogan si imn al Bucurestiului", se arata in comunicatul transmis de cateva asociatii, printre care Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR) si ANAT, noteaza Mediafax.
Patronatele sustin ca in ultimii sapte ani au incercat sa puna bazele promovarii Bucurestiului prin intermediul unei Asociatii de Promovare si Dezvoltare Turistica a Municipiului Bucuresti, dupa modelul entitatilor similare din toate capitalele europene.
Operatorii din turism considera ca singura solutie este o astfel de asociatie care sa adune in acelasi loc toti jucatorii care contribuie la crearea unui produs turistic, respectiv hotelierii, agentiile de turism, transportatorii, gastronomii, autoritatile locale si centrale cu atributii in turism, organizatorii de evenimente, expozitii si targuri, taximetristii etc.
"Am aflat cu stupoare ca in decembrie 2012 s-a infiintat un ONG care din ianuarie, anul acesta, promoveaza Bucurestiul. Asociatiile din turism si hotelierii nu au fost consultati cand s-a luat o asemenea decizie. Am facut, fara rezultat, solicitari catre toti ministri turismului din ultimii ani. Bucurestiul este promovat zero", a declarat pentru Mediafax Radu Enache, presedintele FIHR.
Enache a adaugat ca in Bucuresti nu exista un centru de informare, nu exista harti ale orasului, descrieri ale monumentelor istorice si un site turistic al Capitalei.
Patronatele se plang ca Primaria Capitalei a decis sa infiinteze in anul 2010 o asociatie de promovare, dar fara prezenta reprezentantilor hotelierilor si ai agentiilor de turism. "Asociatia Turistica a Municipiului Bucuresti, care este condusa de primarul general al Capitalei, nu a reusit, asa cum era de asteptat, in trei ani, sa realizeze niciun proiect semnificativ de promovare pentru Bucuresti", se arata in comunicat.
Asociatiile din turism invita reprezentantii autoritatii locale din Bucuresti la un dialog care sa aiba ca scop un parteneriat de tip ONG public-privat, in care sa participe toti jucatorii din industrie si administratie.
"Consideram ca orice alta varianta pentru promovarea coerenta a orasului Bucuresti va fi sortita esecului, ca si pana in prezent. Prin urmare lansam un apel catre autoritatile din Bucuresti, nu doar pentru a nu mai cheltui ineficient banii publici pentru asa-zisa promovare turistica, facuta fara profesionisti, dar si pentru a face pasii corecti si necesari stabilirii unui cadru propice, care sa ajute atat industria turistica din Romania, cat si autoritatile responsabile", se mai arata in comunicat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS