Asociatiile din turism: Primaria Capitalei cheltuieste ineficient banii publici pentru promovare
Autoritatile din Bucuresti cheltuiesc ineficient banii publici pentru "asa-zisa promovare turistica", facuta fara profesionisti, semnand un parteneriat pentru promovarea Bucurestiului cu un ONG recent infiintat, potrivit unui comunicat transmis Mediafax de mai multe asociatii din turism.
"Operatorii de turism din Bucuresti, agentii de turism si hotelierii, au luat la cunostinta din presa centrala despre initiativa Consiliului Local al Municipiului Bucuresti de a incheia un parteneriat pentru promovarea destinatiei turistice Bucuresti cu un ONG recent infiintat, precum si de intentia Primariei Capitalei de a aloca sume importante de bani pentru elaborarea unui slogan si imn al Bucurestiului", se arata in comunicatul transmis de cateva asociatii, printre care Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR) si ANAT, noteaza Mediafax.
Patronatele sustin ca in ultimii sapte ani au incercat sa puna bazele promovarii Bucurestiului prin intermediul unei Asociatii de Promovare si Dezvoltare Turistica a Municipiului Bucuresti, dupa modelul entitatilor similare din toate capitalele europene.
Operatorii din turism considera ca singura solutie este o astfel de asociatie care sa adune in acelasi loc toti jucatorii care contribuie la crearea unui produs turistic, respectiv hotelierii, agentiile de turism, transportatorii, gastronomii, autoritatile locale si centrale cu atributii in turism, organizatorii de evenimente, expozitii si targuri, taximetristii etc.
"Am aflat cu stupoare ca in decembrie 2012 s-a infiintat un ONG care din ianuarie, anul acesta, promoveaza Bucurestiul. Asociatiile din turism si hotelierii nu au fost consultati cand s-a luat o asemenea decizie. Am facut, fara rezultat, solicitari catre toti ministri turismului din ultimii ani. Bucurestiul este promovat zero", a declarat pentru Mediafax Radu Enache, presedintele FIHR.
Enache a adaugat ca in Bucuresti nu exista un centru de informare, nu exista harti ale orasului, descrieri ale monumentelor istorice si un site turistic al Capitalei.
Patronatele se plang ca Primaria Capitalei a decis sa infiinteze in anul 2010 o asociatie de promovare, dar fara prezenta reprezentantilor hotelierilor si ai agentiilor de turism. "Asociatia Turistica a Municipiului Bucuresti, care este condusa de primarul general al Capitalei, nu a reusit, asa cum era de asteptat, in trei ani, sa realizeze niciun proiect semnificativ de promovare pentru Bucuresti", se arata in comunicat.
Asociatiile din turism invita reprezentantii autoritatii locale din Bucuresti la un dialog care sa aiba ca scop un parteneriat de tip ONG public-privat, in care sa participe toti jucatorii din industrie si administratie.
"Consideram ca orice alta varianta pentru promovarea coerenta a orasului Bucuresti va fi sortita esecului, ca si pana in prezent. Prin urmare lansam un apel catre autoritatile din Bucuresti, nu doar pentru a nu mai cheltui ineficient banii publici pentru asa-zisa promovare turistica, facuta fara profesionisti, dar si pentru a face pasii corecti si necesari stabilirii unui cadru propice, care sa ajute atat industria turistica din Romania, cat si autoritatile responsabile", se mai arata in comunicat.
Pe acelasi subiect: