"Daca dorm sapte ore sau mai mult, 20 de nopti la rand, le acordam 25 de dolari pe noapte, cu un plafon de 500 de dolari pe an", a declarat la CNBC Mark Bertolini, PDG al asiguratorului american Atnea.

Este un mod in care firma isi premiaza salariatii care dorm destul, in contextul in care somnul este apreciat ca un factor esential in eficienta muncii.

"Sa fii prezent la locul de munca si sa iei cele mai bune decizii se numara printre principiile de baza ale firmei. Nu poti sa faci lucrurile bine daca esti pe jumatate adormit", afirma Bertolini.

Un studiu stiintific arata ca un somn de sase ore, timp de 12 nopti la rand, face ca performantele cognitive si fizice sa fie similare cu cele ale unei persoane care nu a dormit 24 de ore, sau a uneia in stare de ebrietate. Prin urmare, Atnea a realizat un program de promovare a somnului cu cercetatori de la Universitatea Duke.

Unii ar putea considera ca este o intruziune suplimentara a firmei in viata personalului, cu atat mai mult cu cate controlul somnului se face, intre altele, cu FitBit, bratara conectata care sincronizeaza datele personale ale salariatului cu platforma starii de bine a firmei.

Ei afirma ca, drept urmare a acestei verificari, ar putea fi penalizati cei care sunt nevoiti sa se trezeasca noaptea din motive medicale sau parintii cu copii mici. Altii au aratat totusi ca sistemul poate fi evitat de salariati, care corecta jurnalele de somn ale aplicatiei FitBit. De asemenea o perioada mai lunga, petrecuta citind sau privind al televizor, poate fi considerata de bratara ca timp de somn.

Desi salariatii pot castiga mai mult prin acest sistem, ei isi vor pierde din libertate: daca un salariat se conecteaza la firma pentru ca aceasta sa ii poata aprecia timpul de somn, va fi probabil solicitat si prin mail-uri profesionale, o intruziune care nu are legatura cu ciclurile de somn ale destinatarului, incheie directmatin.fr.