Destinaţiile de top pe care le-ar alege sunt SUA şi Germania, iar dintre oraşe Londra e în fruntea opţiunilor, potrivit studiului realizat de Boston Consulting Group, în colaborare cu BestJobs în 180 de ţări, printre care şi România.

"Totuşi, dorinţa de relocare în rândul experţilor digitali variază de la o ţară la alta. În România, între 55% şi 70% dintre experţii digitali ar dori să lucreze în afara ţării sau fac deja acest lucru. Din acest punct de vedere, România se află pe acelaşi palier cu ţări ca Austria, Belgia, Danemarca, Germania, Polonia, Rusia sau SUA", se menţionează în comunicatul BestJobs.

Cel mai mare interes de relocare în vederea unor oportunităţi mai bune de a avansa în carieră, precum şi cel mai mare procent de experţi digitali care deja lucrează peste hotare, se înregistrează în rândul unor state precum Brazilia, Canada, Franţa, India, Singapore sau Marea Britanie, unde peste şapte din zece din respondenţi au răspuns afirmativ.

La polul opus, cel mai slab interes se manifestă în ţări precum China, Israel, Ungaria, Slovacia, unde sub 55% dintre respondenţi iau în calcul o astfel de mutare. De asemenea, analiza datelor studiului arată că, în general, experţii digitali sunt cel mai mult interesaţi de relocare într-o ţară apropiată sau într-un loc unde pot asimila cultura şi limba.

În clasamentul primelor cinci cele mai atractive destinaţii pentru aceştia se află SUA (40% dintre respondenţi), Germania (31%), Canada (27%), Australia (24%) şi Marea Britanie (24%). De altfel, cele cinci ţări sunt şi cele mai populare destinaţii din lume pentru oricine este interesat de relocare profesională. Clasamentul continuă cu Spania, Franţa, Elveţia, Italia şi Japonia.

La nivel de oraş, în afară de Londra, care este cea mai dorită destinaţie pentru 24% dintre respondenţi, în topul alegerilor se mai află New York (19%), Berlin (18%), Amsterdam (17%) şi Barcelona (14%). Clasamentul continuă cu Dubai, Los Angeles, Paris, Sydney şi Abu Dhabi.

Pentru experţii digitali, cel mai important criteriu în alegerea angajatorului este să aibă o balanţă echitabilă între job şi viaţa personală. Ei pun, de asemenea, o mare valoare pe oportunităţile de învăţare şi training, pe oportunităţile de dezvoltare profesională, dar şi pe relaţiile bune cu şefii şi colegii. Compensaţiile financiare sunt abia pe locul cinci în preferinţe.

"Companiile care au nevoie de experţi digitali pentru a-şi extinde afacerea se confruntă cu o competiţie acerbă pentru atragerea talentelor. Aşadar, trebuie să acorde atenţie nevoilor acestora. Dat fiind deficitul uriaş de pe piaţă, companiile îşi pot asigura necesarul de specialişti cu abilităţile digitale de care au nevoie oferindu-le angajaţilor existenţi programe de îmbunătăţire a aptitudinilor în domeniu sau de reconversie profesională", a afirmat Dan Puică, CEO BestJobs.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 27.000 de oameni din 180 ţări cu expertiză ridicată în programare şi dezvoltare de reţea sau de aplicaţii mobile, inteligenţă artificială, design digital, robotică şi inginerie. Experţii digitali au câteva lucruri în comun. Opt din zece au licenţă şi 68% sunt bărbaţi. Contrar opiniei comune, ei preferă să lucreze pentru o companie mare, ori ca antreprenori, nu pentru un start-up. Doar 9% dintre ei sunt în managementul de top, în timp ce 41% lucrează pe poziţii fără responsabilităţi de conducere.