Trei din patru companii mari acordă beneficii extrasalariale salariaților, pentru a-i fideliza. Care sunt cele mai frecvente
Beneficiile acordate de către angajatorii români au devenit tot mai variate şi creative ca metodă de retenţie şi fidelizare a angajaţilor, iar abonamente de sport, spa şi relaxare, tichete de masă şi de cadouri, dar şi abonamentele medicale sunt în continuare printre cele mai întâlnite beneficii oferite angajaţilor, potrivit Smartree, companie de externalizare a proceselor de HR.
Dacă până acum câţiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificaţii, în prezent, angajatorii oferă un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de spa - înfrumuseţare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. La acestea se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opţiunea de a achiziţiona produse şi servicii la preţuri reduse.
“Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaţilor, de stimulare a performanţei şi de păstrare, pe termen lung, a loialităţii lor în cadrul companiilor, dar şi de atragere a noi candidaţi implicaţi în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect şi transparent şi ţinându-se cont de tendinţele din piaţă, dar şi de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenţie sporită a angajaţilor”, a declarat Raluca Peneş, HR Coordinator Smartree.
Conform statisticilor Smartree, valoarea medie a beneficiilor oferite de companii la nivelul anului 2017 a a fost mai mare cu 11% faţă de media anului precedent, cu o creştere de 25% în decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016. Creşterea înregistrată de-a lungul anului a fost determinată de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerinţele din piaţă cu scopul fidelizării propriilor angajaţi, dar şi cu obiectivul de a atrage alţi candidaţi.
Anul trecut, 79% dintre companiile clienţi Smartree au oferit diverse beneficii angajaţilor, în creştere cu 4% faţă de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceştia au oferit beneficii în mod diferenţiat, în funcţie de politica fiecărei entităţi din grup. Un procentaj de 13% dintre clienţii Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajaţi.
“Având în vedere că piaţa ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, din ce în ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. În acelaşi timp, sunt şi companii multinaţionale care deja şi-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piaţa din România, aspect care va determina actualii angajatori să păstreze şi să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaţilor existenţi, dar şi pentru atragerea de noi potenţiali candidaţi”, a adăugat Raluca Peneş.
Pentru anul curent reprezentanţii companiei estimează o creştere de 10% în ceea ce priveşte valoarea medie a bonusurilor acordate angajaţilor, pe fondul unei pieţe a muncii tot mai dinamice. De asemenea, în 2018, angajatorii vor căuta metode tot mai neconvenţionale de a-şi fideliza membrii echipelor, cu accent pe opţiuni de natură non-financiară a pachetului de beneficii.
Smartree procesează 600.000 de angajaţi anual şi are aproape 200 de clienţi, în majoritate companii multinaţionale, dar şi companii cu capital integral românesc. Smartree beneficiază de experienţa şi competenţele a peste 80 de specialişti în payroll, administrare de personal şi recrutare.
Pe acelasi subiect: