Mii de romani vor un job la Emirates Airline. Ce companii aeriene fac recrutari in Romania!
Visul romanilor pare sa fi devenit, mai nou, sa se angajeze insotitori de zbor. Asa se face ca, la fiecare sesiune de recrutari pe care diferite companii aeriene straine le fac in Romania, participa mii de candidati. Urmatoarea selectie care va avea loc in Bucuresti va fi pentru Emirates Airline, in 18 decembrie, pentru care au trimis deja CV-uri peste 4.000 de doritori.
Problema e ca numarul posturilor scoase la concurs este de... doar 15.
Daca ne uitam la salariile si la conditiile pe care le au cei care ajung sa lucreze intr-una dintre companiile aeriene din strainatate, ne dam seama si de ce concurenta este acerba.
La Emirates Airline, de exemplu, salariul de baza este de 1.100 de dolari, la care se adauga o suma in functie de orele suplimentare lucrate, dar care, in general, ajunge sa dubleze sau chiar sa depaseasca salariul fix.
Salariu suficient, daca luam in considerare faptul ca toate cheltuielile de cazare, intretinere si de transport sunt asigurate de companie. Opetarorul ofera, de asemenea, o suma de instalare de 500 de dolari, cursuri de specializare, asigurari de viata si de sanatate, precum si reduceri la bilete pentru membrii familiei.
“Emirates Airline are doua metode de selectie, evenimentele de tipul 'Open Days', la care poate participa oricine si selectia prin agentiile de recrutare. Evenimentul din 18 decembrie se face pe baza de selectie de CV-uri, pe care candidatii le trimit la noi”, explica Radu Dranga, directorul general al firmei de resurse umane Lalsat International Romania, care face selectia pentru Emirates.
Potrivit acestuia, deja exista peste 4.000 de CV-uri trimise, dar pana la data limita numarul acestora va depasi cu siguranta 5.000. Dintre acestea, firma de resurse umane selecteaza pentru inceput 400 de candidati, care trec din nou printr-un filtru si in final raman aproximativ 70. Din cei 70 de candidati, compania va selecta doar 15, pe care ii va angaja.
Desi la prima vedere conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti nu par complicate, de multe ori se intampla ca reprezentantii companiilor sa plece fara a-si fi ocupat toate locurile.
Valentina R. a participat la 3 astfel de selectii, atat la evenimente de tipul Open Days, cat si la selectii prin firme de intermerdiere, si la Emirates Airline si la Qatar Airways. De doua ori a fost respinsa, iar a treia oara a fost selectata pentru un post de... vanzatoare intr-un mall din Dubai. L-a refuzat, evident, si acum asteapta o noua selectie pentru insotitor de zbor.
“Procedurile par simple, dar sunt foarte stricti in selectie. Trebuie sa arati foarte bine, sa te duci la interviu imbracat office, sa ai fluenta in limba engleza si sa nu ai semne vizibile din nastere sau cicatrici”, spune Valentina.
Pentru a te incadra in criteriile impuse, trebuie sa ai peste 20 de ani, sa fii absolvent de liceu, sa masori 212 centrimetri cu mainile ridicate si pe tocuri (pentru fete) si sa stii bine limba engleza. Daca esti mai nonconformist si ti-ai facut tatuaje sau ai piercinguri, ia-ti gandul de la a fi selectat!
Trebuie sa ai, de asemenea, un aspect fizic placut, conditie fizica buna, iar greutatea sa fie proportionala cu inaltimea. Interviul se desfasoara in limba engleza, iar cunoasterea unei alte limbi straine constituie un avantaj. La selectie pot participa atat fete cat si baieti.
Anca V. este un caz fericit. A fost aleasa de Qatar Airways la a doua selectie la care a participat si lucreaza deja de un an la Doha. Desi spune ca este obositor si ca uneori nu apuca sa vada si altceva decat aeroportul in tarile in care ajunge, nu se plange.
Dupa selectia din Romania, au urmat doua luni de training la Doha, despre cum sa se comporte, cum sa serveasca clientii sau despre procedurile de siguranta. Dupa acest training, finalizat cu examene, a inceput zborurile, mai intai pe Airbus, dupa aceea pe Boeing. Pana acum a efectuat zboruri in India, tari din Africa, dar si in Europa.
Daca te tenteaza si pe tine o cariera intr-o companie aeriana poti gasi detalii despre selectii si despre conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti AICI sau AICI.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS