Cei mai doriti angajatori din Romania. Topul companiilor in care vor sa lucreze romanii
Companiile tehnologice sunt in continuare intre cei mai doriti angajatori pentru care romanii vor sa lucreze, arata rezultatele unui studiu realizat de Catalyst Solutions, care sondeaza gradul de atractivitate al brandurilor, precum si asteptarile pe care candidatii le au de la aceatia.
Potrivit sursei citate, topul este dominat de companii care activeaza in IT, auto, energie, precum si companii care isi desfasoara activitatea in telecom si FMCG.
Companiile care se plaseaza pe primele 10 pozitii in 2017 sunt: Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault Romania si Coca-Cola HBC.
Participantii la studiu au fost intrebati care sunt cele trei companii pentru care isi doresc sa lucreze, iar raspunsurile lor au fost libere si neasistate.
“Intr-o piata in care, pentru a atrage si retine candidatii doriti, companiile au nevoie de informatii specifice cu privire la grupul tinta si comportamentul acestora, studiul “Cei mai doriti angajatori” le pune la dispozitie astfel de date pentru construirea strategiei de recrutare si Employer Branding. Cum ma situez in topul preferintelor grupului tinta? Care sunt canale de comunicare pe care ar trebui sa le folosesc pentru ca mesajul companiei mele, respectiv oportunitatile de cariera sa fie cunoscute de ei? Care sunt motivele pentru care candidatii nu au aplicat la joburile companiei mele, desi sunt pe lista companiilor dorite de ei? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care pot oferi raspunsuri rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori”, spune Alexandra Stancu, Talent Attraction & Employer Branding Coordinator, Catalyst Solutions.
Care sunt criteriile in functie de care respondentii isi aleg angajatorul?
In top 5 criterii pe care le iau in considerare candidatii, se plaseaza mediul de lucru placut, alaturi de pachetul de salarii si beneficii oferit de compania respectiva. Urmatoarele criterii sunt siguranta locului de munca, posibilitatile de evolutie profesionala respectiv, programele de training pe care compania le ofera. Intr-o piata in care numarul de oportunitati de cariera este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidatii tin cont de mai multe aspecte si valorizeaza o serie de alte criterii, pe langa cele financiare.
O alta dimensiune analizata in studiu se refera la canalele de comunicare folosite de respondenti atunci cand vor sa afle mai multe informatii despre companii si oportunitatile de cariera. Rezultatele arata ca in topul modalitatilor de informare sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandarile primite de la prieteni si colegii (63,54%), alaturi de site-urile companiilor (58,67%). In plus, reteaua de socializare Linkedin (54,58%), interactiunea personala cu angajatorii (53,66%), anunturi ale angajatorilor pe site-uri de stiri si de specialitate (50,76%) si targurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenti.
Cu toate ca mediile de comunicare online si retelele de socializare sunt prezente destul de sus in topul canalelor utilizate, potentialii candidati nu neglijeaza interactiunea directa cu reprezentantii organizatiei. De cele mai multe ori, ei sunt in cautarea acelor cadre in care pot discuta direct cu angajati din cadrul companilor vizate, fie ca vorbim de evenimente la sediul companiei, targuri de cariera sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator.
Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cantareste si el foarte mult in decizia de angajare. Din acest motiv experienta pe care companiile o ofera actualilor angajati este definitorie pentru reputatia lor in piata.
Rezultatele studiului “Cei mai doriti angajatori” din acest an se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – mai 2017. La studiu au participat 11.036 respondenti cu studii superioare, atat juniori, cat si candidati cu experienta din toata tara.
Pe acelasi subiect: