Irina Pintoi, Managing Partner in cadrul filialei locale a firmei de executive search Talentor, spune ca noile instrumente folosite in recrutare sunt benefice atat pentru angajator, care poate sa vada modul in care se comporta si cum raspunde la intrebari candidatul, cat si pentru candidati, care pot profita de faptul ca se pot "vinde" mai bine chiar inainte de a avea o discutie cu reprezentantul companiei angajatoare, relateaza Ziarul Financiar.

"La inceputul proiectului, clientul ne furnizeaza 2-3 intrebari definitorii pentru profilul cautat, iar in timpul interviului cu candidatii, intrebarile sunt adresate si filmate, iar filmul - a carui durata nu depaseste 4- 5 minute - este incarcat in interfata folosita de firma de recrutare si client", a spus Irina Pintoi. Talentor este filiala locala a unui grup finlandez de recrutare prezent in peste 15 tari, care a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 200.000 de euro pe piata locala.

Platformele ERP (enterprise resource planning - planificarea resurselor intreprinderii) reprezinta instrumente software care asigura transparenta informatiilor dintr-o organizatie prin intermediul unor platforme online. Adesea managerii care urmeaza programe de MBA sunt invatati cum sa implementeze astfel de solutii pentru a eficientiza activitatea companiei pe care o conduc.

Un proiect de recrutare la nivel de management dureaza, in medie, intre 4 si 7 saptamani de la primul interviu cu candidatul si depinde de gradul de dificultate al pozitiei.

In prima faza a recrutarii, head-hunterul creeaza im­preuna cu compania-client o descriere a profilului cautat, iar apoi incepe construirea unei liste lungi de candidati (aici sunt inclusi toti specialistii din domeniu cunoscuti de catre consultantii firmei de recrutare, contactele de pe reteaua de socializare de business LinkedIn, dar si managerii care ocupa pozitii similare la firmele concurente). Dupa contactarea candidatilor si intervievarea acestora, compania- client poate viziona prin intermediul platformei ERP lista scurta a candidatilor recomandati de head-hunter si poate viziona CV-urile acestora cu experienta profesionala relevanta pentru postul vizat, dar si filmul in care acestia raspund la intrebarile stabilite anterior de angajator.

Platforma mai cuprinde si o sectiune de comentarii, prin care atat head-hunterul, cat si angajatorul isi pot spune parerea despre fiecare candidat, de tipul "recomandam sa-l chemati la interviu" sau "are abilitati de management foarte bune, insa nu stim cum sta cu abilitatile de management". Timp se mai economiseste si daca head-hunterul incarca in interfata folosita de client profiluri de candidati despre care angajatorul respectiv nu a avut referinte bune sau daca vrea sa trateze cu prioritate anumiti candidati pentru ca au auzit lucruri bune despre ei.

Citeste mai multe pe www.zf.ro