Cât timp pierd angajații români la cafea și țigară, la telefon sau bârfindu-și colegii. Cauzele care afectează productivitatea muncii
Angajati, birou, cafea
Trei din patru angajaţi spun că pierd zilnic până la două ore din timpul programului din cauza discuţiilor telefonice zgomotoase purtate de colegi în birou, a colegilor cu chef de vorbă sau a şedinţelor prea lungi.
Acestora li se adaugă şi timpul petrecut pe reţelele de socializare sau pauzele de cafea şi ţigară, relevă un sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.
Alţi 8% dintre angajaţi ajung să piardă până la jumătate din ziua de lucru astfel, ceea ce le afectează semnificativ productivitatea şi calitatea muncii.
”Aproape şase din zece respondenţi se găsesc zilnic în situaţia de a fi întrerupţi din treabă de colegi cu chef de vorbă, iar 36% spun că cel mai adesea îi deranjează zgomotul de fond din birou, dar şi telefoanele care sună continuu. Alţi trei din zece respondenţi pierd timp din cauza şedinţelor prelungite, în timp ce 17% afirmă că reţelele de socializare le consumă cel mai mult din programul zilnic de lucru”, se arată în comunicat.
Totodată, 11% se plâng că sunt distraşi şi de numărul mare de e-mailuri pe care le primesc şi care necesită răspuns imediat, iar 10% admit că petrec prea mult timp pe aplicaţiile de mesagerie. Nu în ultimul rând, unul din zece angajaţi recunoaşte că productivitatea lui scade din cauza pauzelor dese de cafea şi ţigară, potrivit BestJobs.
Dincolo de timpul pierdut, un sfert dintre respondenţi afirmă că toate aceste lucruri care îi distrag zilnic le influenţează calitatea muncii, iar doi din zece afirmă că le creşte nivelul de stres ca urmare a presiunii de a rezolva sarcinile de serviciu într-un timp mai scurt decât programul de lucru.
Jumătate dintre respondenţi spun că îi evită pe colegii bârfitori
”Alţi 8,5% se simt demotivaţi, iar 3,4% întârzie sau chiar ratează anumite termene de predare. La polul opus, 29% dintre respondenţi spun că timpul astfel pierdut nu le influenţează sub nicio formă activitatea, 7% consideră că, din contră, le creşte productivitatea, pentru că se relaxează şi în timpul rămas se pot concentra mai bine, iar 5% dintre angajaţi se bucură că reuşesc să relaţioneze mai bine cu ceilalţi colegi”, se arată în comunicat.
Pentru a se putea concentra mai bine la job, jumătate dintre respondenţi spun că îi evită pe colegii bârfitori sau că nu intră pe reţelele de socializare în timpul programului. Totodată, 46% afirmă că răspund doar la telefoane şi mesaje importante sau urgente, iar 13% decid să-şi închidă telefonul personal în timpul orelor de program.
”Ca să îşi gestioneze mai eficient timpul, 26% dintre respondenţi aleg să răspundă la e-mailurile legate de job abia după ce şi-au terminat treburile urgente. De asemenea, 14% preferă să asculte muzică în căşti, ca să nu mai fie deranjaţi de zgomotul sau discuţiile colegilor”, se arată în comunicat.
Angajaţii cred că şi angajatorul ar trebui să ia măsuri care să-i ajute să se concentreze mai bine la job, cele mai importante fiind: să permită un program de lucru flexibil (47% dintre respondenţi), să creeze spaţii în care să poată lucra fără a fi întrerupţi (45%), dar şi să renunţe la conceptul de open space (24%).
Alţi 23% ar vrea ca angajatorul să le ofere cursuri de time management sau să creeze politici interne precum zile fără şedinţe. Totodată, aproape 13% consideră că angajatorul ar trebui să limiteze timpul pentru pauzele de cafea şi ţigară.
Sondajul a fost efectuat în perioada 2-16 august 2019, pe un eşantion de 926 utilizatori de internet.
Pe acelasi subiect: