El a admis că majorarea vânzărilor se datorează parţial extinderii perioadei de desfăşurare a evenimentului, care a durat 11 zile în loc de 24 de ore.

Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a înregistrat vânzări record de aproximativ 498,2 miliarde de yuani (75,28 miliarde de dolari), cu ocazia ediţiei din acest an a Zilei Celibatarilor, un semnal în privinţa redresării economiei ţării.

"Suntem într-o piaţă post-pandemie în China, unde nivelul consumului este fenomenal de solid. Acesta este un exemplu demonstrat al imensei puteri a consumatorilor chinezi de a achiziţiona branduri din China şi din întreaga lume", a declarat Michael Evans, potrivit Agerpres.

"Din cauza pandemiei, mulţi chinezi nu au putut călători peste hotare, ceea ce a stimulat acum consumul online", a apreciat vicepreşedintele Alibaba, Liu Bo.

Ziua Celibatarilor este cel mai mare eveniment de cumpărături online din lume, depăşind vânzările combinate din SUA de Black Friday şi Cyber Monday.

Peste 340 de firme, inclusiv Apple Inc, L'Oreal SA şi Huawei Technologies Co, au raportat vânzări de peste 100 milioane de yuani, iar 13 au avut livrări de peste un miliard de yuani.

Anul trecut, Alibaba a raportat vânzări record de aproximativ 268,4 miliarde de yuani (aproximativ 38,4 miliarde de dolari), cu ocazia Zilei Celibatarilor.

Evenimentul din 2020 vine la o săptămână după ce Alibaba a pierdut aproape 76 miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, în urma suspendării neaşteptate a listării de 37 miliarde de dolari a Ant Group, compania din domeniul tehnologiei financiare (fintech) în care Alibaba deţine o treime. Există temeri că autorităţile de la Beijing vor să încerce să ţină sub control companiile chineze din domeniul tehnologiei, adoptând reglementări mai dure.

Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, a anunţat că a introdus peste două milioane de noi produse, dublu faţă de nivelul din 2019.

China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.