UE va cheltui 16 mil. euro cu campania pentru europarlamentarele din 2014. O treime din suma, alocata promovarii pe retelele de socializare
Campania pentru alegerile europarlamentare din 2014, a carei prima faza a fost lansata, marti, la Strasbourg, va costa 16 milioane de euro. O treime din aceasta suma va fi alocata promovarii temelor europene si activitatii Parlamentului European prin intermediul social media.
Campania, care se va desfasura in toate cele 28 de state membre, va avea patru etape.
Prima etapa a fost demarata marti prin prezentarea sloganului alegerilor: "Actioneaza. Reactioneaza. Decide". Aceasta faza isi propune sa explice noile puteri ale Parlamentului European, stipulate in Tratatul de la Lisabona, si modul in care acestea ii influenteaza pe europeni.
Faza a doua, care se va derula intre octombrie 2013 si februarie 2014, se va axa pe cinci teme principale - economia, calitatea vietii, locurile de munca, banii si UE in lume.
Faza a treia, campania electorala propriu-zisa, va incepe in februarie.
Dupa alegeri (22-25 mai 2014), faza finala a campaniei de informare se va concentra pe noul Parlament European, pe alegerea noului presedinte al Comisiei Europene si pe inaugurarea viitorului Executiv.
"Singurul mod de a legitima si influenta procesul de luare a deciziilor in UE este prin intermediul Parlamentului European", a declarat, in cadrul conferintei de lansare a campaniei, Anni Podimata, unul dintre cei doi vicepresedinti ai Parlamentului European responsabili de comunicare.
"Exista perceptia ca procesul de luare a deciziilor politice la nivelul UE pe durata crizei economice actuale nu a avut o legitimitate clara", a mai spus Podimata, indemnandu-i pe cei peste 400 de milioane de europeni sa voteze pentru a oferi "un mandat solid" viitorului Parlament European.
"Parlamentul European este Camera cetatenilor europeni - noi suntem vocea cetatenilor in procesul de luare a deciziilor la nivel UE", a subliniat vicepresedintele Othmar Karas.
Pe acelasi subiect: