Trump dă Europei un răgaz de șase luni, înainte de a impune taxe vamale pentru mașinile produse în UE
Donald Trump
Preşedintele american Donald Trump este aşteptat să anunţe în această săptămână că întârzie cu alte şase luni decizia privind o eventuală impunere de taxe vamale pentru maşinile importate din UE, relatează Politico.
SUA trebuie să decidă până la 14 noiembrie dacă va impune tarife de 25% pentru vehiculele şi piesele auto importate din UE, în baza unei legi cunoscută sub numele Secţiunea 232.
Aplicarea acestor tarife a fost deja amânată o dată pentru şase luni.
Informaţia a fost confirmată pentru Reuters de oficiali ai Uniunii Europene.
"Am primit indicii solide de la administraţia americană că nu vor fi introduse tarife asupra bunurilor noastre în această săptămână", a declarat luni un oficial al UE.
"Credem că nimic nu se va întâmpla pentru moment, dar ameninţarea tarifelor va fi păstrată ca monedă de negociere", a spus la rândul său un diplomat european.
Săptămâna trecută, preşedintele la final de mandat al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, se declara încrezător că preşedintele american Donald Trump nu va impune în următoarele zile noi tarife vamale asupra importurilor de automobile europene.
"Trump va critica puţin, dar nu vor exista taxe vamale (suplimentare - n.r.) asupra automobilelor", a declarat Juncker pentru cotidianul german Süddeutsche Zeitung, într-un interviu apărut în ediţia sa de vineri, potrivit Agerpres.
"Nu o va face", a dat asigurări preşedintele în exerciţiu al CE, adăugând adresându-i-se jurnalistului care l-a intervievat: "Vorbiţi cu un om foarte informat".
În mai, Donald Trump a amânat cu şase luni, până la mijlocul lunii noiembrie, decizia asupra impunerii unor astfel de taxe suplimentare.
Dacă vor fi adoptate, aceste măsuri îi vor afecta în primul rând pe constructorii germani ca Volkswagen, BMW sau Daimler.
La 3 noiembrie, secretarul american al Comerţului, Wilbur Ross, a lăsat de înţeles că SUA ar putea să nu fie nevoite să impună noi taxe vamale asupra importurilor auto.
"Sperăm că negocierile pe care le-am avut cu companii individuale pe subiectul proiectelor lor de investiţii vor fi suficient de fructuoase pentru a nu fi necesar de a pune în aplicare" planul de noi taxe, a declarat Ross la Bloomberg Television.
"Am avut discuţii foarte bune cu prietenii noştri europeni, japonezi şi coreeni, reprezentanţii principalelor sectoare ale producţiei auto", a subliniat secretarul american al Comerţului.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS