Țara europeană în care mai mult de jumătate din mașinile înmatriculate anul trecut au fost electrice. Până în 2025, vrea să interzică vânzarea de vehicule cu combustibili fosili
Masini electrice
Vânzările de vehicule electrice în Norvegia le-au depăşit anul trecut pe cele de vehicule hibride, iar grupul german Volkswagen a înlocuit compania americană Tesla în topul producătorilor de maşini pe baterii, transmite Reuters.
Obiectivul autorităţilor de la Oslo îl reprezintă interzicerea vânzării vehiculelor cu combustibili fosili până în 2025.
Pe lângă scutirile de taxe pentru automobilele electrice, proprietarii acestora beneficiază şi de alte facilităţi, precum taxe de drum reduse, parcare gratuită şi în multe locuri încărcare gratuită.
O provocare o constituie însă numărul redus de staţii de încărcare rapidă care să ţină pasul cu creşterea rapidă a flotei de autovehicule electrice.
Anul trecut, 54,3% dintre maşinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, un nivel record pe plan mondial, faţă de un procent de 42,4% în 2019 şi de aproximativ 1% în urmă cu un deceniu, arată datele Federaţiei Rutiere Norvegiene, scrie Agerpres.
Vânzările de vehicule electrice în Norvegia au accelerat în ultimele luni din 2020. În decembrie, maşinile electrice au reprezentat 66,7% din totalul înmatriculărilor noi, cel mai ridicat nivel înregistrat într-o singură lună.
În octombrie a debutat pe piaţa norvegiană mult aşteptatul model electric al Volkswagen - ID.3 - care s-a situat pe locul I în topul vânzărilor, depăşind Model 3 de la firma americană Tesla şi Polestar 2 de la grupul chinez Geely, arată datele Federaţiei Rutiere Norvegiene.
Conform planurilor pe 2021 prezentate recent de autorităţile de la Oslo, sunt extinse scutirile de taxe pentru automobilele electrice, ceea ce oferă predictibilitate producătorilor auto.
"Aceasta ne permite să fim încrezători că vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările Volkswagen în Norvegia anul viitor", a afirmat recent Harald A. Moeller AS, importatorul norvegian al maşinilor Volkswagen, inclusiv al brandurilor Audi, Skoda şi SEAT.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS