Surpriza in tara care a permis populatiei sa cumpere masini, pentru prima data in jumatate se decol. Doar 50 de autovehicule vandute in Cuba, cele mai multe la mana a doua
Dealerii din Cuba au vandut 50 de masini si 4 motociclete la nivel national in primele sase luni de la eliminarea, pentru prima data in jumatate de secol, a limitelor impuse populatiei la achizitiile auto, dupa ce preturile foarte ridicate au facut autovehiculele inaccesibile pentru cei mai multi.
Cubanezii au asteptat cu interes intrarea in vigoare in luna ianuarie a legii care ridica restrictiile, insa preturile au fost majorate de patru ori sau chiar mai mult, astfel ca un model sedan de familie a ajuns la un pret similar cu masinile sport europene, scrie Reuters, preluata de Mediafax.
Statul a anuntat ca 75% din veniturile obtinute din vanzarea de masini noi vor fi investite in sistemul public de transport.
Vanzarile totale la cele 11 saloane ale dealerilor auto din Cuba au ajuns la doar 1,28 milioane de dolari in primele sase luni, a declarat vicepresedintele companiei de stat Corporacion CIMEX, Iset Vazquez, citat de site-ul Cubadebate.com.
Pana la inceputul acestui an, cubanezii erau nevoiti sa ceara o autorizatie din partea autoritatilor pentru a putea cumpara de la dealerii de stat masini noi, dar si vechi, care au apartinut in cele mai multe cazuri companiilor de inchiriere de autovehicule.
Cea mai mare parte a vanzarilor din acest an este reprezentata de autovehicule second-hand, avand in vedere ca pretul mediu s-a situat la 23.759 dolari, incluzand si motocicletele.
Spre exemplu, un dealer din Havana vinde un model Peugeot 206 din 2013 cu 91.000 de dolari dupa intrarea in vigoare a noii legi, in timp ce un model 508 are pretul de 262.000 de dolari.
Preturile extrem de mari au atras protestele putinilor cubanezi care se puteau gandi sa-si cumpere o masina, avand in vedere ca cei mai multi angajati la stat castiga echivalentul a circa 20 de dolari SUA pe luna.
Preturile foarte mari au nemultumit si companiile straine si eventualii investitori, care au nevoie de permisiunea statului pentru a putea aduce in tara o masina noua sau second-hand fara sa suporte costurile mari asociate preturilor din Cuba.
Autoritatile de la Havana au inceput sa relaxeze treptat piata auto. Din 2011 permit oamenilor sa vanda si sa cumpere masinile pe care le detin. Inainte, cubanezii putea vinde si cumpara liber doar masini care se aflau in tara dinainte de revolutia din 1959.
Astfel, pe strazile din Cuba pot fi intalnite in numar mare masini americane de epoca, dar si autoturisme Lada importate inainte de 1991, cand statul sovietic era principalul sustinator al tarii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS