Proiect gigant de 3 miliarde de euro la Moscova. Cum au rezolvat autoritățile problema traficului din metropola rusească
Vladimir Putin
Un uriaş proiect de aproape trei miliarde de euro: Moscova a inaugurat joi primele două linii ale unei noi reţele de trenuri interurbane care leagă periferiile de centru şi care ar urma să reducă teribilele ambuteiaje ce afectează capitala rusă, informează AFP.
Aceste noi trenuri, prezentate ca echivalentele ale RER-ul parizian sau S-Bahn-ul berlinez, vor circula pe căile ferate deja existente, însă vor oferi, potrivit primăriei Moscovei, mai mult confort şi preţuri mai atractive decât trenurile actuale.
Primele două linii leagă periferia de vest a capitalei ruse de oraşele din nordul şi sudul regiunii Moscova, trecând prin mai multe gări importante. Alte trei linii urmează să fie inaugurate în scurt timp, scrie Agerpres.
Preşedintele rus Vladimir Putin a inaugurat aceste linii călătorind pe un traseu alături de primarul Moscovei, Serghei Sobianin.
Deja dotată cu 17 linii de metrou, capitala rusă, care numără oficial 12 milioane de locuitori, şi-a majorat în ultimi ani costurile proiectelor de infrastructură, la impulsul lui Serghei Sobianin.
Potrivit autorităţilor, factura acestei noi reţele de trenuri este estimată la 200 de miliarde de ruble (circa 2,8 miliarde de euro). Cu toate acestea, cotidianul rus Kommersant susţine că proiectul a costat de peste trei ori mai mult.
Prima zi a fost marcată de câteva disfuncţionalităţi, în special erori în orarul plecărilor sau pene la uşile de acces.
Oraşul Moscova, al cărui buget anual este de circa 38 de miliarde de euro, speră că aceste noi trenuri vor permite reducerea cu 10-12 la sută a traficului rutier din capitală şi vor ameliora accesul la transport pentru aproape patru milioane de persoane.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS