Pralinele vor fi doar belgiene. Cea mai cunoscuta ciocolata din Europa devine marca inregistrata
Producatorii belgieni de ciocolata se vor intalni in luna aprilie cu reprezentantii guvernului local pentru a discuta procedura prin care Belgia va solicita Uniunii Europene sa protejeze sortimentele de ciocolata belgiana, informeaza guardian.co.uk, preluat de Mediafax.
Reprezentantii acestei industrii cred ca renumitele praline belgiene ar trebui sa beneficieze de o protectie similara aceleia de care beneficiaza sampania frantuzeasca si sunca italiana Parma, dorind ca expresia "ciocolata belgiana" sa devina un drept exclusiv al lor.
Ei vor, totodata, sa interzica producatorilor straini sa scrie pe produsele lor expresii precum "stil belgian" si "fabricat pe baza unei retete belgiene".
Acele produse copiate, spun ei, le afecteaza vanzarile si marca de calitate construita de-a lungul ultimului secol, de cand Jean Neuhaus a inventat pralinele, acele bomboane din ciocolata tare, umplute cu crema, in 1912.
"Ne intristeaza faptul ca foarte des aceste copii nu se ridica la nivelul originalelor", a spus Jos Linkens, directorul executiv al casei Neuhaus.
"Daca producatorii (de ciocolata) de top din lumea intreaga ne-ar copia, poate ca am fi fericiti. Nu dorim ca imaginea si marca de calitate sa aiba de suferit", a spus Jos Linkens, care este si presedintele Choprabisco, Federatia belgiana a biscuitilor, ciocolatei si a articolelor de cofetarie.
Belgia are peste 200 de firme producatoare de ciocolata si peste 2.000 de magazine, muzee, turnuri si ateliere dedicate ciocolatei, precum Muzeul pentru cacao si ciocolata din Bruxelles. Exporturile de praline belgiene au crescut cu doar 1% intre 2007 si 2011, insa au crescut cu 60% in Asia si cu 82% in Africa. Vanzarile din Asia in 2011 au fost de trei ori mai mari decat cele inregistrate cu un deceniu in urma. Producatorii de ciocolata independenti vorbesc deja despre o crestere a vanzarilor lor in China si in India, in 2012, de circa 50%.
Ei considera ca exista in continuare loc de mai bine, intrucat un chinez mananca, in medie, mai putin de 100 de grame de ciocolata in fiecare an, spre deosebire de un european, care consuma, in medie, intre 6 kilograme si 10 kilograme de ciocolata pe an.
Cererea tot mai mare de pe noile piete i-a facut pe producatorii din strainatate sa isi doreasca o cota de piata cat mai importanta, iar unii din ei au mers pana intr-acolo incat au declarat ca si ei produc ciocolata belgiana.
Guy Gallet, secretarul general al Choprabisco, spune ca are un cos urias, plin de cutii cu "ciocolata belgiana", pe care el si alti directori de fabrici belgiene de ciocolata le-au descoperit in calatoriile lor. Printre tarile mentionate de acesta se numara Canada, China, Ungaria, Irlanda si Malaezia.
Pe acelasi subiect: