(P) Alitalia - Performanta de functionare pe primul trimestru al anului 2011. Imbunatatirea profitului operational si alinierea la obiective, in pofida cresterii preturilor la combustibili si a tendintelor pietei din Africa de Nord si Japonia.
Consiliul de Administratie al companiei Alitalia – Companie Aeriana Italiana - prezidat de Roberto Colaninno, s-a intrunit pentru a discuta bilantul Grupului pentru primul trimestru, prezentat de Administratorul Companiei, Rocco Sabelli.
In primul trimestru, veniturile totale au fost de 684 ml.€, reprezentand o crestere de 7,1%, comparativ cu veniturile de 639 ml.€ inregistrate in primul trimestru al anului 2010.
Numarul de pasageri transportati a fost de 4,8 ml., insemnand o crestere de 1,8% fata de primul trimestru al anului 2010.
Coeficientul de incarcare pentru perioada analizata a fost de 64%, incadrandu-se in cifra aferenta perioadei corespunzatoare din 2010.
Volumele de trafic au fost afectate de crizele din Africa de Nord si de cutremurul din Japonia, ambele piete fiind deosebit de importante pentru compania Alitalia.
Inca din luna aprilie 2011 s-a inregistrat o crestere a numarului de pasageri transportati, care a cunoscut o crestere de peste 12% fata de aceeasi luna a anului trecut, indicand o tendinta de crestere substantiala in volume pentru al doilea trimestru.
Rezultatul din exploatare (EBIT) s-a ridicat la – 85 ml.€, in conformitate cu obiectivul, respectiv o imbunatatire de aproximativ 30 ml.€, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, in timp ce venitul net a fost de -89 ml.€, respectiv o imbunatatire de 43 ml.€, comparativ cu aceeasi perioada din 2010.
Imbunatatirea a fost realizata in ciuda costurilor suplimentare legate de pretul crescut al combustibilului, de dezvoltarea flotei planificate si de impactul crizelor din Africa de Nord si Japonia, costuri estimate la mai mult de 100 ml. €.
Avand in vedere tendinta din primul trimestru, prognoza pragului de rentabilitate a fost confirmata pentru anul 2011, in pofida tensiunilor in curs de desfasurare asupra preturilor la combustibili si a incertitudinilor privind redresarea pietelor din Africa de Nord si Japonia.
La 31 Martie 2011, gradul de indatorare financiara neta era de 876 ml.€, din care 729 ml.€ reprezentau datorie pe flota detinuta; profitand de impactul pozitiv al cursului de schimb euro / dolar SUA, in aprilie 2011, Alitalia a finalizat o tranzactie de schimb valutar, transformand datoria fostei flote, detinute anterior, in dolari SUA; la sfarsitul primului trimestru 2011, se inregistra o valoare de cash-flow (inclusiv linii de credit neutilizate) de 326 ml. €.
Privind performantele de functionare, comparativ cu primele patru luni ale anului trecut, perioada ianuarie-aprilie 2011 a inregistrat o imbunatatire semnificativa in ceea ce priveste calitatea si fiabilitatea serviciilor, care au atins niveluri de excelenta.
Punctualitatea a ajuns la 91%, regularitatea la 99,8%, numarul de bagajele pierdute pentru fiecare 1.000 de pasageri a fost de 5,8 (aproximativ la jumatate, comparativ cu anul trecut).
Alitalia a primit premiul "Euro Annies 2011" , acordat acesteia ca si companie aeriana de linie din Europa care a lansat cel mai mare numar de rute noi in 2010 si 2011.
Incepand cu luna August 2011, Alitalia va deschide 26 de noi rute, incluzand 4 rute intercontinentale, 7 rute nationale si 15 rute internationale.
Printre noile destinatii de marca ale companiei Alitalia se numara : Miami (de la Milano- Malpensa), Los Angeles, Beijing, Rio de Janeiro, Amman, Viena, Toulouse, Malaga, Amsterdam (de la FlorenTa).
Pe langa acestea, in cursul perioadei luate in considerare de portalul anna.aero, in plus fata de cele 26 de rute noi deschise de catre Alitalia, Air One a lansat 14 noi rute din Milano - aeroportul Malpensa din care 7 rute in 2010 si alte 7 in sezonul de vara actual.
Pana in prezent, Air One opereaza un total de 21 de destinatii din Milano - aeroportul Malpensa.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS