Oficial: LVMH, cel mai mare grup de produse de lux din lume, preia Tiffany. Povestea brandului făcut celebru de un film cu Audrey Hepburn
Tiffany
LVMH va plăti 16,2 miliarde de dolari în numerar pentru achiziţionarea brandului american de bijuterii de lux Tiffany & Co, a confirmat cel mai mare grup de lux din lume, transmite Reuters.
Oferta de 135 de dolari pe acţiune este cea mai mare achiziţie de până acum a grupului francez LVMH, conglomeratul care deţine, printre altele, brandurile Louis Vuitton şi Bulgari.
Tranzacţia va permite extinderea celei mai mici afaceri a LVMH, divizia de bijuterii şi ceasuri, din care fac parte brandurile Bulgari şi Tag Heuer.
"Achiziţionarea Tiffany va întări poziţia LVMH pe segmentul de bijuterii şi va majora prezenţa companiei pe piaţa din SUA", se arată într-o declaraţie comună a LVMH şi Tiffany, care estimează că tranzacţia se va finaliza la mijlocul anului viitor, potrivit Agerpres.
Tiffany, cu peste 300 de magazine pe plan global şi cunoscută în urma filmului în care a jucat celebra actriţă Audrey Hepburn, era una din cele mai căutate firme pentru preluări.
Luni dimineaţă, acţiunile LVMH au urcat cu 1,8% la Bursa de la Paris.
De la încasări de 5 dolari în prima zi, la vânzări de miliarde
Înainte să devină sinonim cu luxul și bunul gust desăvârșit, magazinul vindea podoabe mult mai accesibile. Încasările din prima zi au fost de nici 5 dolari. Acum a ajuns la vânzări de miliarde de dolari pe an, iar un sfert din această sumă fabuloasă reprezintă numai tranzacțiile cu diamante.
Generație după generație, americanii s-au extaziat în fața inelelor, brățărilor și colierelor de la Tiffany. Mare parte dintre cei care trec pragul magazinului nu-și permit să cumpere nimic, dar, paradoxal, în asta constă puterea de seducție a brandului Tiffany.
Totul a început în 1837, când Charles Lewis Tiffany a investit o mie de dolari primiți de la părinți, într-un magazin de pe Broadway. I-a angajat pe cei mai buni bijutieri, ale căror piese pot fi admirate acum prin muzee și colecții private. La jumătatea anilor 1800, magazinul ajunsese vestit, încât Abraham Lincoln s-a dus acolo să-i cumpere soției lui perlele pe care le-a purtat la inaugurarea sa ca președinte.
În scurt timp, fondatorul magazinului a devenit cunoscut drept regele diamantelor. La Tiffany se poate cumpăra un diamant albastru pentru 10 milioane de dolari, în timp ce o nestemată galbenă descoperită în Africa de Sud în 1877 e pur și simplu neprețuită. Are 28 de carate și este cunoscută drept "diamantul Tiffany".
Charles Tiffany i-a lăsat magazinul moștenire fiului sau, Louis. Mai priceput la artă decât la afaceri, Louis a creat el însuși obiecte de decor și bijuterii. Și a mai deschis un magazin pe Fifth Avenue, actualul Tiffany, care avea să cunoască faima grație nuvelei lui Truman Capote și filmului cu Audrey Hepburn. De la Elizabeth Taylor până la Kate Winslet, aproape că nu există vedetă care să n-aibă măcar o podoabă de la Tiffany.
În magazin există însă și bijuterii mai accesibile. Sunt în general, creațiile din argint, al căror prețuri încep de la 100 de dolari.
Pe acelasi subiect: