Italienii de la Atlantia preiau rivala spaniolă Abertis, tranzacție care dă naștere celui mai mare dezvoltator de infrastructură din lume
Masini, autostrada
Autorităţile spaniole aprobă oferta companiei italiene Atlantia SpA de preluare a rivalei spaniole Abertis Infraestructuras SA, valoarea tranzacţiei fiind estimată la 17 miliarde de euro, o tranzacţie care va crea cel mai mare dezvoltator privat de infrastructură din lume, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
În competiţia pentru preluarea Abertis - cel mai mare operator de autostrăzi din Spania - Atlantia concurează cu Hochtief, subsidiara germană a companiei de construcţii ACS, scrie Agerpes.
În octombrie, Hochtief a depus cea mai mare ofertă, care evaluează Abertis la aproximativ 17,1 miliarde de euro (21,3 miliarde de dolari), iar în 19 ianuarie Atlantia a cerut acţionarilor săi să voteze schimbarea propriei oferte.
Autoritatea de reglementare a pieţei bursiere din Spania (CNMV) a aprobat oferta Atlantia în octombrie, dar încă trebuie să clarifice oferta Hochtief.
Prin această preluare, Atlantia, controlată de familia Benetton, vrea să creeze cel mai mare dezvoltator privat de infrastructură din lume, cu o capitalizare de piaţă combinată de peste 40 de miliarde de euro.
Şi autorităţile antitrust ale Uniunii Europene au aprobat necondiţionat oferta companiei italiene Atlantia SpA de preluare a rivalei spaniole Abertis Infraestructuras SA, apreciind că tranzacţia nu va afecta concurenţa.
"Putem aproba tranzacţia deoarece analiza noastră, conform procedurilor de fuziune din UE, a relevat că piaţa europeană a concesiunii autostrăzilor va rămâne competitivă", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Preluarea Abertis reprezintă cea mai mare achiziţie străină a unei companii italiene de când grupul italian de utilităţi Enel SpA a cumpărat firma spaniolă Endesa, în 2007.
Entitatea combinată va gestiona 14.095 kilometri de autostrăzi cu taxă în diverse colţuri ale lumii şi va avea venituri anuale de peste 10 miliarde de euro, depăşind rivala franceză Vinci SA, care a avut anul trecut venituri de aproximativ 6,3 miliarde de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS