Încălzirea globală revoluționează transportul maritim. O navă cargo de mare tonaj a traversat în premieră Oceanul Arctic
Antarctica
O navă aparţinând grupului danez Maersk a ajuns joi la Sankt Petersburg, după ce a traversat cu succes Oceanul Arctic, devenind prima navă port container care a navigat pe această rută, informează AFP.
Această rută a devenit accesibilă graţie încălzirii globale, iar noul traseu ar putea revoluţiona transportul maritim de marfă, scrie Agerpres.
Plecată de la Vladivostok în data de 23 august, nava Venta Maersk a traversat ruta arctică în cinci săptămâni, iar joi dimineaţa se afla la intrarea în portul din Sankt Petersburg.
"Ar trebui să poată intra în port în această după-amiază", a declarat Andrey Naraevski, purtător de cuvânt al grupului danez Maersk.
Încărcată cu peşte rusesc şi produse electrice sud-coreene, nava Venta Maersk a mai oprit la Busan, Coreea de Sud, înainte de a trece prin Strâmtoarea Bering pentru a ajunge ulterior la Bremerhaven, Germania, şi la Sankt Petersburg la finele lunii septembrie.
Cu o lungime de 200 de metri, nava Venta Maersk are capacitatea de a transporta 3.600 de containere şi este concepută pentru a opera la temperaturi de până la minus 25 de grade Celsius.
Călătoria pe ruta arctică a navei Venta Maersk este ultimul semn al expansiunii acestei rute care devine mai accesibilă navelor pe măsură ce încălzirea climei reduce cantitatea de gheaţă. Practicabilă anterior doar câteva săptămâni pe an, şi doar de nave cu o talie mult mai modestă decât nava de 42.000 de tone Venta Maersk, această rută devine din ce în ce mai accesibilă.
Alte tipuri de nave au folosit deja această rută care permite reducerea cu 15 zile a duratei unei călătorii între Asia şi Europa via Canalul Suez. În luna iulie, producătorul rus de gaze naturale Novatek a livrat Chinei primul său cargo încărcat cu gaze naturale lichefiate care a utilizat ruta arctică.
Potrivit unor experţi, în condiţiile scăderii progresive a calotei de gheaţă ca urmare a încălzirii globale, la orizontul anului 2040 Oceanul Arctic ar putea deveni complet navigabil în perioada verii, când nu ar mai fi nevoie de spărgătoare de gheaţă.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS