Dupa lungi negocieri, sindicalistii germani i-au convins pe patroni sa deschida robinetul cu salarii. O veste care i-a cazut numai bine constructorului auto de la Mioveni, de unde nemtii au cumparat 40 de mii de masini doar in 2011.

"Odata cu cresterea consumului e clar ca vor creste si vanzarile automobilelor noastre pe piata germana. Daca vom creste barem cu 20%, inseamna enorm", spune Constantin Stroe, reprezentantul Dacia.

Practic, daca vor creste lefurile, oamenii vor merge mai des la cumparaturi, iar prin asta vor influenta toata piata.

"Orice miscare a economiei germane cu un punct procentual antreneaza o crestere a economiei romanesti de doua sau de trei ori mai mare prin parghia exporturilor",
afirma si Sorin Paslaru, redactorul sef al Ziarului Financiar.

"Avem nevoie de amandoua: si disciplina fiscala, restructurarea bugetelor si in acelasi timp eforturi de stimulare a cresteri economice. Cele doua se determina reciproc",
a declarat Angela Merkel, cancelarul Germaniei.

Nemtii sunt principalii nostri parteneri de la export. Anual le trimitem de la bujii si airbaguri, pana la panouri electrice, produse alimentare, textile sau minerale de peste 8,3 miliarde de euro.