Germania vrea să scape de dependența de Rusia și Norvegia. Berlinul își construiește, de la zero, o industrie a gazelor naturale lichefiate
Gaze naturale, gazoduct
Guvernul condus de Angela Merkel vrea să construiască, practic de la zero, o industrie a gazelor lichefiate (LNG) în Germania, în ideea de a reduce dependenţa de gazele naturale care ajung prin conducte din Rusia şi Norvegia, transmite Bloomberg.
Germania, prima economie europeană, este din ce în ce mai dependentă de Rusia pentru aprovizionarea cu energie într-un moment în care cresc tensiunile cu Guvernul de la Moscova.
Acest lucru a determinat-o pe Angela Merkel să se gândească la gazele lichefiate ca o posibilă opţiune, prin construcţia de terminale LNG la Marea Nordului şi Marea Baltică, graţie cărora Germania ar putea importa gaze lichefiate şi ar evita facilităţile din Olanda, Polonia şi Belgia.
Printre politicile în domeniul energetic menţionate în contractul de coaliţie al noului Guvern condus de Angela Merkel se numără şi gazele lichefiate.
Angela Merkel susţine "toate iniţiativele care sprijină diversificarea surselor de aprovizionare cu gaze, fie provenind din diferite regiuni fie cu privire la mijloacele de transport a gazelor", a precizat purtătorul de cuvânt al Ministerului Economiei şi Energiei, Beate Baron.
Mai puţin poluante decât cărbunele şi petrolul, gazele naturale joacă un rol central în eforturile Germaniei de a face economia neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Această presupune închiderea termocentralelor pe bază de cărbune şi investiţii în parcuri eoliene şi fotovoltaice.
Potrivit estimărilor asociaţiei profesionale AGEB, consumul de gaze al Germaniei a crescut cu 5% anul trecut. Şi având în vedere că în prezent Germania nu are niciun terminal pentru importul de LNG, aceste livrări în creştere ajung în Germania prin conducte. Gazele ruseşti au reprezentat peste 60% din importurile totale de gaze ale Germaniei anul trecut, adaugă analiştii de la Marex Spectron Group Ltd.
La nivel european utilizarea gazelor lichefiate este în creştere. În primele trei trimestre ale anului trecut, importurile de LNG în cele 28 de state membre UE au crescut cu 22% în ritm anual, iar ţări precum Marea Britanie şi Spania sunt în frunte când vine vorba de construcţia de noi capacităţi de import.
Asociaţia operatorilor care se ocupă cu transport gazelor naturale (FNB GAS) a pus la punct un program de dezvoltare pe zece ani în care sunt incluse şi proiecte în domeniul LNG în valoare de aproximativ şapte miliarde de euro. Printre aceste proiecte se numără şi terminalul de import de la Brunsbuettel, pe râul Elba, care ar urma să coste 500 milioane de euro şi va fi primul terminal LNG din Germania când va fi inaugurat, la finele lui 2022.
Ministerul Economiei şi Energiei "sprijină iniţiativele private pentru construcţia de terminale, inclusiv actualele eforturi pentru cel de la Brunsbuettel, din apropiere de Hamburg", a precizat purtătorul de cuvânt al Ministerului, Beate Baron.
Semnalele de încurajare de la nivel federal vin într-un moment oportun pentru eforturile de construire de facilităţi LNG. Pe lângă terminalul de la Brunsbuettel, grupul german de utilităţi RWE lucrează la un alt terminal pe râul Rin în apropiere de Duisburg. Acest proiect de 500 milioane de euro este aşteptat cu nerăbdare de regiunea care este de mult centrul industriei grele din Germania, a declarat Bernd Buchholz, ministerul Economiei din landul Schleswig-Holstein. "LNG este un combustibil curat, bun pentru Hamburg şi Germania. LNG va ajuta la reducerea dependenţei Germaniei de importurile din Rusia" a subliniat Bernd Buchholz.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS