Gazprom va plati cu aproape 50% mai mult decat a estimat pentru constructia South Stream
Constructia gazoductului South Stream, care presupune transportul de gaze naturale din Rusia, prin Marea Neagra, catre tarile din sudul si centrul Europei, va costa Gazprom cu 47% mai mult decat se estimase anterior, adica aproximativ 23,5 miliarde de euro, informeaza Novinite.
Alexander Ivannikov, directorul adjunct al Departamentului de Finante si Economie al gigantului rus Gazprom, a anuntat ca, potrivit noilor estimari, constructia tronsonului din Marea Neagra creste costul platit de Gazprom de la 10 miliarde de euro la 14 miliarde de euro.
De asemenea, Gazprom va plati pentru constructia portiunii de pe uscat a gazoductului 9,5 miliarde de euro, cu aproape 4 miliarde de euro mai mult.
Constructia tronsonului care traverseaza Bulgaria se ridica la cel putin 3,7 miliarde de euro, excluzand costul tevilor, potrivit South Stream Bulgaria.
Gazprom detine 50% din South Stream Transport, care va construi gazoductul. Ceilalti actionari sunt grupul italian Eni, cu o participatie de 20%, EDF din Franta si Wintershall din Germania, fiecare cu o participatie de cate 15%.
South Stream, cu un cost estimat de 40 de miliarde de dolari, are rolul sa transporte gaze rusesti catre centrul Europei, pe o ruta care sa ocoloeasca Ucraina.
Operatiunile de amplasare a conductelor pe fundul Marii Negre pentru constructia gazoductului sunt programate pentru noiembrie, desi constructia pe uscat a fost suspendata in momentul in care Comisia Europeana si-a exprimat ingrijorarea in legatura cu acordurile bilaterale pe care Rusia le are cu tarile prin care urmeaza sa treaca gazoductul, printre care Austria, Bulgaria, Ungaria si Slovenia. Comisia a apreciat ca aceste intelegeri incalca legislatia Uniunii Europene, care stipuleaza ca gazoductele nu pot apartine companiilor care se ocupa cu extractia gazelor naturale. In acest caz, proiectul este condus de catre gigantul rus Gazprom si grupul energetic italian Eni.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS