Reducerile vor fi anuntate "in scurt timp", a declarat miercuri presedintele Bombardier Business Aircraft, Eric Martel, fara a face precizari cu privire la amploarea acestora si cati angajati vor fi afectati.

4.500 de persoane lucreaza la productia avioanelor Global 5000 si 6000 la facilitatile Bombardier din Toronto, Montreal si Belfast. 

"In mod clar, petrolul le limiteaza puterea de cumparare. Multi oligarhi au facut avere din petrol si acum pretul petrolului este supus la presiuni. De asemenea, in prezent este dificil sa scoti bani din Rusia. Toate acestea puse laolalta duc la incetinirea pe care o vedem acum", a declarat Eric Martel, referindu-se la cumparatorii rusi de avioane private, citat de Agerpres.

Avioanele private si-au revenit mai rapid decat avioanele de dimensiuni mici si medii dupa criza financiara din 2008.

Potrivit lui Eric Martel, vanzarile de avioane private au inregistrat un boom in Rusia pana anul trecut, cand pretul petrolului a inceput sa scada. Sanctiunile impuse de occidentali pentru rolul Moscovei in criza din Ucraina nu au facut decat sa agraveze situatia. In plus, aprecierea dolarului cu 21% in raport cu moneda euro a afectat si cererea in Europa Occidentala. 

Pretul de lista al unui avion Global 5000 este de 50,4 milioane de dolari, in timp ce modelul Global 6000 costa 62,3 milioane de dolari.

Bombardier lucreaza la doua noi modele mai mari Global 7000 si 8000, care ar urma sa intre in serviciu in 2016, respectiv 2017. Global 7000 ar urma sa aiba un pret de catalog de 72,8 milioane de dolari si va putea sa zboare fara escala intre Londra si Singapore