Reclamele in tarile islamice. In Indonezia, burgerii nu sunt niciodata "dezbracati". GALERIE FOTO
Reclamele in tarile islamice difera foarte mult de la un stat la altul. In Arabia Saudita, foarte conservatoare de altfel, femeile nu apar prea des, cu exceptia situatiilor cand li se expun doar ochii. In Indonezia, in schimb, exista o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste desfasurarea in publicitate.
In galeria foto de mai jos puteti vedea cateva dintre campaniile brandurilor internationale in tarile arabe.
Change este un brand de lenjerie intima si costume de baie. In Arabia Saudita, “cenzura a fost transformata in arta”. Agentia Ogilvy din Jeddah.
Bubbles- lotiune pentru pisici. In Indonezia, pisicile miros la fel ca cele din Vest, scriu cei de la Business Insider. Agentia Grey, Indonezia.
Cum pui in scena un concurs de frumusete, cand femeile arabe rareori au voie sa-si arate chipul? Olay a rezolvat problema, cautand "cei mai frumosi ochi" . Agentia Soho Square, Lahore.
Reclama la McDonald’s intr-un stat desertic nu pare foarte imbietoare pentru occidentali, dar pentru locuitorii care au parte de putina apa, lucrurile se schimba. Agentia Leo Burnett, Jeddah.
Publicitatea araba apeleaza deseori la stereotipii. Un arab, imbracat in hainele traditionale, isi incalzeste mainile la un sendvis de pui facut de Kudu, un lant de restaurante.
Domestos in Iran apare pe un autobuz transformat intr-o podea murdara. Agentia Point of View, Teheran.
Poanta in reclama pentru super glue-ul Pattex este ca in Egipt barbatii si femeile trebuie sa duca incarcaturi foarte grele pe capul. Agentia TBWA, Cairo.
Pe durata Ramadanului, in Orientul Mijlociu, magazinele cu mancare isi acopera geamurile, pentru a nu tenta oamenii sa incalce postul inainte de apusul soarelui. Este si motivul pentru care intr-o reclama la McDonald’s nu a fost arata niciun sortiment de mancare. Nu este prima de acest fel a McDonald’s. In Indonezia, burgerii sunt acoperiti.
Samsung. Mesajul din reclama: masina de spalat functioneaza atata de bine incat hainele vor vomita mizeria. Agentia FP7, Dohar, Qatar.
Sursa foto: Business Insider