"Situatia economica actuala este marcata de o lipsa de siguranta si de o volatilitate in crestere. Daimler nu poate mentine tinte nerealiste. Trebuie sa acceptam acest fapt", a declarat joi, intr-o conferinta, directorul financiar al grupului german, Bodo Uebber, scrie Mediafax.

Aproape jumatate din companiile componente ale indicelui Stoxx Europe 600 au raportat profit net trimestrial sub estimari, din cauza reducerii cheltuielilor de catre populatie si guverne.

Efectele crizei datoriilor declansate in Grecia in 2009 s-au extins in Germania, cea mai mare economie europeana, unde increderea oamenilor de afaceri a scazut in aceasta luna la cel mai redus nivel din ultimii doi ani si jumatate, din cauza cererii mai mici pentru exporturile tarii.

"Problemele din sudul Europei se extind in centrul continentului. Datele referitoare la profituri arata o tendinta descendenta. Vom vedea o crestere lenta la nivelul Europei", a declarat Markus Steinbeis, manager de fonduri la compania Huber, Reuss & Kollegen Vermoegensverwaltung in Munchen.

Bundesbank a estimat recent ca economia germana s-ar putea contracta in trimestrul patru, din cauza cererii externe insuficiente.

Conditiile macroeconomice dificile determina companiile sa aplice propriile masuri de austeritate.

Producatorul de echipamente electrice Schneider va intensifica masurile de restructurare, iar Daimler s-a angajat sa micsoreze costurile cu 2 miliarde de euro pana la sfarsitul lui 2014.

Volkswagen a avertizat miercuri ca presiunile asupra preturilor s-au intensificat in Europa, iar "conditiile dificile vor continua", potrivit directorului financiar Hans Dieter Poetsch.

Problemele nu se limiteaza doar la Europa. In Statele Unite, companiile nord-americane au anuntat, dupa 1 septembrie, planuri de eliminare a 62.600 de locuri de munca pe plan local si in strainatate, cele mai ample astfel de masuri de la inceputul lui 2010.

Problemele economice afecteaza si producatorii de bunuri de consum

Pernod-Ricard, cel mai mare producator francez de bauturi alcoolice distilate, anticipeaza o incetinire a cresterii anuale a vanzarilor, fata de 2011, dupa scaderea livrarilor europene in trimestrul al treilea.

Heineken, al treilea mare producator de bere la nivel mondial, inregistrat o scadere a volumului de bere in Europa, din cauza reticentei pentru consum din Marea Britanie, Olanda si Spania.

Danone, lider mondial pe piata iaurturilor, a anuntat saptamana trecuta ca operatiunile din Germania au fost "sub presiune", iar pietele din Franta si Marea Britanie au stagnat, in trimestrul al treilea.

Intre companiile care au contrazis tendinta negativa a pietei sunt Unilever, care a raportat o crestere peste asteptari a veniturilor, sustinuta de cererea de pe piete precum Brazilia, si Reckitt Benckiser Group, datorita cresterii vanzarilor de produse pentru ingrijirea sanatatii.